با صدور پیامی معاون رییس جمهوری ثبت جهانی ” شهر سوخته” را تبریک گفت

ImageHandler.ashx

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با صدور پیامی ثبت جهانی ” شهر سوخته ” را به عنوان هفدهمین اثر جهانی ایران در فهرست یونسکو تبریک گفت.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، پیرو ثبت جهانی پرونده‌ی «شهر سوخته» در سی‌وهشتمین اجلاس یونسکو که در شهر دوحه قطر در حال برگزاری است، دکتر مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با صدور پیامی این رویداد بزرگ را تبریک گفت.

پیام تبریک دکتر سلطانی فر به شرح زیر است :

” با تلاش پیگیرانه و علمی کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تهیه و ارایه پرونده‌ی «شهر سوخته» به یونسکو، رویداد مبارک دیگری برای ملت فرهنگ دوست ایران اسلامی رقم خورد و ” شهر سوخته ” با رای قاطع تمام اعضا در سی‌وهشتمین اجلاس یونسکو به فهرست میراث جهانی پیوست و به این ترتیب هفدهمین اثر از میراث فرهنگی ارزنده کشورمان جهانی شد. بدون شک ثبت جهانی ” شهر سوخته ” به عنوان یکی از نمادهای تاریخی صلح و همزیستی مسالمت آمیزایرانیان ، پیام دوستی ملت و دولت ایران را بیش از پیش به گوش جهانیان خواهد رساند و موجب شناخت بیشتر مردم کشورهای دیگر نسبت به عظمت تاریخ و فرهنگ این مرزوبوم خواهد شد. این رویداد فرهنگی مبارک را به حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)رهبر فرزانه انقلاب، جناب آقای دکتر روحانی رییس جمهوری محترم و آحاد ملت فرهیخته و فرهنگ دوست کشورمان تبریک و تهنیت می گویم. “

گفتنی است یکشنبه، اول تیرماه مصادف با 22 ژوئن 2014 میلادی در سی‌وهشتمین اجلاس یونسکو که در شهر دوحه قطر در حال برگزاری است، پرونده‌ی «شهر سوخته» از طرف ایران مطرح و بدون رأی مخالف ثبت جهانی شد.

Check Also

مدت زمان صدور مجوزها در حوزه گردشگری کاهش می‌یابد

به‌گزارش ایرانگرد نیوز و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی «در راستای اصلاح …