ایرانگرد نیوز

احیای صدور روادید الکترونیکی

معاون گردشگری خبر داد:

احیای صدور روادید الکترونیکی

 

با توجه به رشد تکنولوژی و فراگیر شدن استفاده از اینترنت حتا سفرها نیز از طریق اینترنت برنامه ریزی می‌شوند در چنین شرایطی ایجاد امکاناتی برای اخذ ویزا را نیز از طریق اینترنت احساس می‌شود. در این میان معاون گردشگری از احیای صدور e-visa در برنامه گردشگری خبر داد.

روادید الکترونیکی یکی از سرویسهای بسیار مشهور در زمینه گردشگری الکترونیک است. در واقع کشورهایی که خدمات ویزا را به صورت الکترونیکی ارائه می کنند آن را یکی از شاخص های پیشرفت خودر در زمینه فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک می دانند

روادید الکترونیکی در سطوح متفاوتی در جهان ارائه می‌شود و استانداردهایی که سطح سرویسی خاصی را مشخص کنند وجود ندارد. برخی کشورها، e-visa را درحد ارائه اطلاعات اخذ ویزا از طریق اینترنت می‌دانند و برخی دیگر کل عملیات لازم برای اخذ ویزا را به صورت الکترونیکی و از طریق اینترنت انجام می‌دهند.
 
«مرتضی رحمانی موحد» معاون گردشگری با اعلام خبر احیای صدور  e-visa در برنامه گردشگری گفت: « در کارگروه مصوب دولت تصویب شده‌است تا صدور ویزای الکترونیکی احیا شود. e-visa بسیاری از مشکلات سخت افزاری و کم بود نیرو برای صدور ویزا را حل خواهد کرد؛ سرعت پاسخگویی را بالا خواهد برد و تمام کشورهایی که در چارچوب روابط کنسولی می توانیم با آنها ارتباط داشته باشیم شامل حال این نوع صدور ویزا خواهندشد.»
به گفته او روادید الکترونیکی بر اساس مقررات جاری صادر خواهد شد و به جای آنکه گردشگران در فرودگاه ها برای صدور ویزای فرودگاهی به مشکل برخورد کنند در مبدا برای ویزا اقدام خواهند کرد و از طریق الکترونیکی این ویزا صادر می شود.
به گزارش ایرانگرد نیوز، با رشد تکنولوژی و فراگیر شدن استفاده از اینترنت حتا سفرها نیز از طریق اینترنت برنامه ریزی می‌شوند در چنین شرایطی ایجاد امکاناتی برای اخذ ویزا را نیز از طریق اینترنت احساس می‌شود.
تنها تفاوتی که میان ویزای معمولی و ویزای الکترونیکی وجود دارد  نبود امکان تطابق متقاضی ویزا با پاسپورت و سایر روشهای تشخیص هویت است از این رو در مورد e-visa صحت ادعاها به عهده متقاضی روادید است و روادید صادر شده باید در مبدأ ورودی به گردشگر تحویل داده شود. برای این منظور بایستی زیر ساختارهای لازم در مبادی ورودی نظیر فرودگاهها ایجاد شود تا دارنده ویزای الکترونیکی با ارائه یک کد یا شماره ویزا و ارائه گذرنامه ویزای خود را در ترمینال ورودی دریافت کند.
در این میان معاون گردشگری با اشاره به طی شدن مراحل صدور مصوبه دولت برای لغو یا تسهیل صدور روادید گفت: «بر اساس توافقاتی که در مرحله نخست انجام شده‌است، تسهیلات ویزای فرودگاهی را خواهیم داشت که مدت زمان آن از دو هفته به یکماه افزایش دارد.»
رحمانی موحد همچنین از طی شدن مراحل نهایی لیستی خبر داد که قبل از سال جدید به وزارت خارجه اعلام شده بود و گفت: «لغو روادید به این سادگی ها نیست چراکه بحث یک دستگاه نیست و بحث حاکمیتی است. باید در سطح دولت تایید شود و شرایط امروز ما برای این کار از هر زمان دیگری بین دستگاه ها مساعدتر است اما باید بسترهای اجرایی آن فراهم شود.«
به گفته او تحقق این مهم زمان لازم دارد و به عواملی از جمله روابط سیاسی ، شرایط بین المللی بستگی دارد و باید صبوری کرد.
خروج از نسخه موبایل