ایرانگرد نیوز

معاون رييس جمهور در اصفهان: دولت به هتل سازان تسهیلات می دهد

دولت به هتل سازان تسهیلات می دهد

به گزارش مركز روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري،ˈمسعود سلطانی فرˈ روز پنجشنبه در جریان بازدید از میدان امام اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: تلاش می کنیم در چهار سال آینده پروژه های نیمه تمام هتل سازی را تکمیل و ساخت مراکز اقامتی جدید را آغاز کنیم.

وی با اشاره به رشد 215 درصدی شمار ورود گردشگران خارجی به کشور در سه ماه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: کمبود مراکز اقامتی بشدت احساس می شود.

معاون رییس جمهور، رویکرد دولت تدبیر و امید در افزایش رغبت شهروندان کشورهای اروپایی و آسیای شرقی برای سفر به ایران را بسیار موثر عنوان کرد و گفت: این روند رو به رشد ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در افق چشم انداز 1404 ما باید میزبان 20 میلیون گردشگر باشیم و این در حالیست که در هشت و نیم سال از برنامه بیست ساله گذشته فقط 4،5 میلیون گردشگر جذب کرده ایم.

سلطانی فر از سرمایه گذاران بخش خصوصی خواستار سرمایه گذاری در بخش هتل سازی شد.

وی خاطرنشان کرد: دولت آمادگی دارد تسهیلات ارزان قیمت از محل صندوق توسعه ملی در اختیار این سرمایه گذاران قرار دهد.

وی با اشاره به تاکید ریاست جمهور برای استفاده از ظرفیتهای بخش گردشگری کشور افزود: اراده دولت بر حمایت و توسعه این بخش قرار دارد و هماهنگی بسیار خوبی بین دستگاه ها در حال شکل گیری است.

وی گفت: تحقق مبانی اقتصاد مقاومتی، ارز آوری و اشتغالزایی از اولین دستاوردهای توسعه گردشگری خواهد بود.

وی در بخش دیگر سخنان خود، خواستار افزایش تعداد موزه ها با تکیه بر ظرفیت بخش خصوصی شد و افزود: فرهنگ توسعه موزه ها باید در میان مردم ترویج شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صبح روز پنجشنبه به منظور افتتاح سه پروژه فرهنگی و تفریحی وارد اصفهان شد.

خروج از نسخه موبایل