ایرانگرد نیوز

حضور مجدد سازمان میراث‌فرهنگی در نمایشگاه قرآن کریم پس از 8 سال

حضور مجدد سازمان میراث‌فرهنگی در نمایشگاه قرآن کریم پس از 8 سال

رئیس مرکز روابط عمومی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به اینکه بخش میراث فرهنگی و هنرهای سنتی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با رویکرد متفاوتی ایجاد شده است، گفت: نمایش قدیمی‌ترین نهج‌البلاغه بر روی سفال، معرفی موزه‌ها و کتابخانه‌های قرآن کریم در ایران و جهان و معرفی برخی نفایس قرآنی از جمله برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی در نمایشگاه قرآن کریم است.

امین عارف‌نیا  افزود: بخش میراث فرهنگی و هنرهای سنتی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به همت مرکز روابط عمومی و با همکاری  اداره کل موزه ها و دفتر توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دو بخش اشیاء موزه‌ای(نسخ خطی نفیس) و هنرهای سنتی در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حضور دارد، یادآور شد: در بخش اشیاء موزه‌ای، آثار فلزی، قرآن‌های نفیس خطی، قرآن‌های چندضلعی نقره، لباس‌های منقش به آیات قرآن (مربوط به دوره صفویه)، آثار قرآنی مربوط به دوره صفویه و دعای طوماری ام‌سلمه دختر فتحعلی شاه از گنجینه موزه ملی قرآن کریم در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث‌فرهنگی همچنین از معرفی و نمایش آثار قرآنی موزه رضا عباسی در این نمایشگاه خبر داد و تصریح کرد: بخش میراث فرهنگی نمایشگاه قرآن کریم امسال در فضایی به مساحت 700 مترمربع در سالن همایش‌های باغ موزه دفاع مقدس با رویکرد و نگاهی متفاوت راه‌اندازی شده است.

عارف‌نیا یادآور شد: نمایش قرآن‌های سفارشی مجموعه استاد بهادری، معرفی موزه ملی قرآن کریم در قالب بروشور، استند و نمایش اشیاء، معرفی موزه‌ها و کتابخانه‌های قرآن کریم در جهان و نمایش فیلم و تصویر مرتبط با رویکرد قرآنی از دیگر برنامه‌های سازمان میراث‌فرهنگی در این نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارشد حوزه خط و کتابت هر روز از ساعت 18 تا پایان وقت نمایشگاه قرآن در سالن میراث‌فرهنگی حضور دارند، گفت: نشست بررسی آیات قرآنی در هنرهای سنتی 20 تیرماه با حضور و سخنرانی تعدادی از اساتید برای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی  در ادامه از نمایش دو صفحه از بزرگ‌ترین قرآن جهان در ابعاد 250در175 سانتیمتر اثر استاد علی اکبر اسماعیل قوچانی در بخش میراث فرهنگی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبر داد و یادآور شد: قدیمی‌ترین نهج‌البلاغه جهان که بر روی سفال نیشابور درج شده و متعلق به قرون3و4 هجری است در غرفه سازمان میراث فرهنگی معرفی می‌شود.

وی گفت: با همکاری پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، نشست رمضان، زمان قدسی، اخلاق پارسایی و تنوع فرهنگی روز 22 تیرماه در بخش میراث فرهنگی نمایشگاه برگزار خواهد شد، در این نشست علمی 12 مقاله با موضوع ماه مبارک رمضان توسط استادان برتر حوزه مردم‌شناسی ارائه می‌شود.

رئیس مرکز روابط عمومی در پایان افزود: براساس هماهنگی صورت گرفته با مراکز خدمات مسافرتی، گردشگران ورودی به کشور  و به خصوص گردشگران زیارتی می‌توانند از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بازدید کنند.

خروج از نسخه موبایل