برگزاری نخستین جشنواره ملی گردشگری

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی از برگزاری نخستین جشنواره ملی گردشگری با رویکرد اقتصاد و فرهنگ در تهران خبرداد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز یکشنبه در نشست خبری گفت: این جشنواره یک روزه با 22 محور پنجم مهرماه امسال همزمان با روزجهانی جهانگردی در تهران برگزار می شود.

مرتضی رحمانی موحد افزود: این جشنواره با محورهای گردشگری و مدیریت جهانی، گردشگری و عزم ملی، گردشگری و جوامع محلی، گردشگری و فضای مجازی، گردشگری و حمل و نقل، گردشگری و خانواده، گردشگری و فرهنگ، گردشگری و خلاقیت، گردشگری و اقتصاد و گردشگری و رسانه برپا می شود.

معاون گردشگری از دیگر محورهای این جشنواره را گردشگری و اشتغال، گردشگری و توسعه، گردشگری و جوانان، گردشگری و آموزش، گردشگری و ارتباطات، گردشگری و امنیت، گردشگری محیط زیست، گردشگری و سبک زندگی، گردشگری و صنایع دستی و گردشگری ومیراث فرهنگی عنوان کرد.

وی گفت: در این جشنواره کارشناسان، سخنرانان و همچنین مقالات رسیده به بررسی محورهای یاد شده جشنواره خواهند پرداخت.

رحمانی افزود: در پایان این جشنواره (پنجم مهر) از خالقان آثار رسیده در 10 حوزه تجلیل خواهد شد و در هر حوزه سه برگزیده معرفی می شود.

وی در باره آثار ارسالی به این جشنواره گفت: این جشنواره در زمینه های مختلف از جمله فیلم کوتاه و مستند، عکس، کلیک و وبلاگ نویسی برگزار می شود و شرکت کنندگان داخلی و خارجی باید آثار خود را فقط از طریق سایت جشنواره ارسال کنند.

معاون گردشگری درباره زمان ارسال آثار گفت: علاقه مندان تا 31 مردادماه جاری فرصت دارند آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.

وی افزود: این آثار شهریور ماه داوری خواهد شد و پنجم مهرماه همزمان با روز جهانی جهانگردی آثار برگزیده در آیینی اعلام می شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی اظهار کرد آثار این جشنواره در نمایشگاهی در روز پنجم مهرماه امسال در معرض عموم در محل جشنواره گذاشته می شود و همچنین آثار یاد شده به صورت کتاب چاپ و منتشر خواهد شد.

وی گفت: این جشنواره فرصتی است که نهادها و بخش خصوصی و دولتی ظرفیت ها و قابلیت های گردشگری خود را معرفی کنند.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …