با ده خانه‌ی درختی جالب توجه در گوشه و کنار جهان آشنا شوید

شاید تعدادی از این خانه‌ها از منازلی که در آن ساکن هستیم جالب توجه تر بوده، یا دست کم ارزش اقامتی کوتاه را داشته باشند.  جالب است بدانید تعدادی از این خانه‌ها به عنوان هتل یا رستوران مورد استفاده بوده و اجاره داده می‌شوند.

۱۰٫ خانه‌ی درختی چُنگ‌چین (Chongqing)، چین

خانه‌ی درختی

این خانه که در منطقه‌ای به همین نام واقع شده از بخش‌های متعددی تشکیل شده است که با یکدیگر در ارتباط بوده و در کل خانه‌ای جالب را شکل داده‌اند.


۹٫ خانه‌ی درختی تتسو (Tetsu)، اثر ترونوبو فوجی‌موری (Terunobu Fujimori)، ژاپن

خانه‌ی درختی

درون این خانه‌ی زیبا و رویایی از طراحی مدرن اما در عین حال ساده  برخوردار است، در حالی که نمای بیرونی آن به صورتی خاص فانتزی و تماشایی است. اطراف این خانه جالب را درختان گیلاس و شکوفه‌های رنگارنگ‌شان احاطه نموده است.


۸٫ خانه‌ای احاطه شده در رنگ زرد، ژاپن

خانه‌ی درختی

این خانه‌ی رویایی  در شهر توکیو قرار گرفته است.  نرده‌‌ی جالبی که آن را احاطه کرده از یک سری شاخه‌های کج معوج ساخته شده ، در نتیجه  به آن ظاهری شبیه به یک لانه پرنده‌ی بزرگ داده است. اگر به درب این خانه توجه کنید می‌بیند که با شیشه‌های رنگی تزئین شده است.


۷٫ خانه درختی باغ آنِک Alnwick

خانه‌ی درختی

 این خانه در ناحیه‌ی آنک در بخش نورث‌آمبرلند انگلستان واقع شده و شاید بتوان آن را یکی از بزرگ‌ترین خانه‌های درختی جهان به شمار آورد. از سوی دیگر از آن به عنوان رستوران استفاده می‌شود که از این نظر هم نمونه‌ی نادر و جالب توجهی است. می‌توان رشد درختان را در قسمت‌های درونی آن به خوبی مشاهده کرد.


۶٫ خانه‌ی درختی زندگی در ارتفاع، اثر بلوفارست (Blueforest)

خانه‌ی درختی

این خانه‌ی درختی که شبیه به یک قلعه طراحی شده نیز در کشور انگلستان واقع شده و با ویژگی‌های جالبی که دارد به خوبی برای هر دو قشر کودک و بزرگسال سرگرم کننده و جذاب خواهد بود. البته این خانه در دو بخش مجزا برای کودکان و والدین ساخته شده و از طراحی مجلل و لوکس برخوردار است.


۵٫ خانه‌ی چهار درخت، کاری از لوکاس کاز (Lucasz Cas)

خانه‌ی درختی

این خانه توسط معمار کانادایی لوکاس کاز، طراحی  و حول چهار درخت که الهام بخش نام گذاری آن بوده‌اند ساخته شده است. با وزش باد این خانه هم تکان‌هایی می‌خورد، اما جای نگرانی نیست چون طراح برای اجتناب از هر پیش آمد ناخوشایندی از کابل‌های فلزی در کار خود استفاده نموده است.


۴٫ خانه‌ی درختی زرد، طرحی از گروه معماری محیط زیست پسیفیک

خانه‌ی درختی

این رستوران که روی یک درخت ماموت غول آسای (Redwood) چهل متری قرار گرفته، در شهر اوکلند (Auckland) و در کشور نیوزلند واقع شده است .


۳٫ لا کا سا د آربول (La Casa del Arbol)

خانه‌ی درختی

شاید این خانه‌ی ویژه را به خاطر داشته باشید، چرا که در مطلبی پیرامون هیجان انگیزترین تاب‌های جهان به نام آن اشاره شد. این خانه که در اصل یک ایستگاه لرزه نگاری است تابی دارد که سوار شدن به آن دل و جرئت زیادی می‌طلبد. این خانه در ناحیه بانوس”Baños” در کشور اکوادور واقع شده است.


۲٫ خانه‌ی درختی هملافت (Hemloft)، اثر جوئل آلن

خانه‌ی درختی

 این خانه‌ی مخفی و تخم مرغی شکل بامزه  توسط جوئل آلن و در جنگل سلطنتی ویستلِر در کشور کانادا ساخته شده است.


۱٫ خانه‌ی مدور

خانه‌ی درختی

خانه درختی ویژه‌ای که به بزرگسالان اجاره داده می‌شود (۱۶ سال به بالا)، منزلگاهی که با کمک دید وسیع و اصول مهندسی طراحی شده است. کره‌ای معلق شبیه به یک گوی که از شبکه‌ای از طناب‌ها آویخته شده. این خانه در ناحیه‌ی ساحل کوالیکام (Qualicum) در جزیره‌ی ونکوور و در کشور کانادا ساخته شده است.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …