ایرانگرد نیوز

نمايشگاه لباس هاي سنتي و محلي در خانه ملك افتتاح شد

نمايشگاه لباس هاي سنتي و محلي در خانه ملك افتتاح شد

 نمايشگاه لباس هاي سنتي و محلي ” آموزشگاه طراحي و دوخت هنرهاي دائمي” با حضور مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي در خانه ملك مشهد افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي در اين نمايشگاه علاوه بر رجبعلي لباف خانيكي، حسين خواجه بيدختي معاون صنايع دستي اين اداره كل و تعدادي از هنرمندان و طراحان لباس هاي سنتي نيز حضور داشتند.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي در افتتاحيه اين نمايشگاه و در گفت و گو با طراحان لباس هاي سنتي و هنرمندان صنايع دستي با اشاره به اينكه هنر يكي از مهمترين خصلت هاي ايرانيان است گفت: توجه به هنر و تاكيد بر استفاده از ابزار هنر در انجام كارهاي مهم يكي از مهمترين خصلت هاي ايرانيان است و امروزه بسيار خوشحال هستيم كه افراد خصوصا نوجوانان و جوانان به اين موضوعات علاقه مند شده اند.

وي افزود: فعاليت هنري و دوخت لباس  هاي سنتي زيبا نشان دهنده روح متعالي افراد و هنرمندان است و در اين خصوص اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي از فعاليت هاي هنرمندان حمايت خواهد كرد.

لباف با بيان اينكه فضاهايي مانند خانه ملك مكان بسيار ارزشمندي براي انجام فعاليت هاي هنري و صنايع دستي است ادامه داد: دراين خصوص آماده هرگونه همكاري با هنرمندان هستيم.

لباف خانيكي در حاشيه اين نمايشگاه ودر بازديد از كارهاي هنري هنرمندان و طراحان لباس هاي سنتي با تعدادي از هنرمندان از نزديك گفت وگو كرد و نقطه نظرات آن ها را شنيد.

گفتني است، اين نمايشگاه از 11 الي 13 مردادماه جاري در خانه ملك مشهد برگزار از ساعت 10 صبح الي 8 شب پذيراي علاقه مندان است و دوستداران هنر مي توانند با مراجعه به خانه ملك واقع در خيابان امام خميني(ره)، از اين نمايشگاه بازديد كنند.

خروج از نسخه موبایل