تاکید معاون میراث فرهنگی بر حمایت همه جانبه از موزه ملی ایران

ImageHandler.ashx

معاون میراث فرهنگی برگزاری نمايشگاه هاي “نشانه هايي از دويست هزار سال همبودي انسان و جانوران در ايران زمين” و همچنين” تنوع زيستی در ايران ” را با توجه به شعار امسال ایکوم مبنی بر “موزه ها ارتباط دهنده نسلها” همزمان با هفته دولت اقدامی موثر در راستای توجه به فرهنگ و تمدن کشور دانست.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری محمد حسن طالبیان در نشست علمي “بررسي ارتباط انسان و جانوران از نگاه باستان شناسي، تاريخ و تنوع زيستي” که صبح امروز شنبه  8 شهريور در موزه ملي ايران آغاز شد افزود: موزه ها بخصوص موزه های ملی و بزرگ نقش مهمی در مقوله فرهنگی، اقتصادی، و اجتماعی در سطح ملی و جهانی دارند و فقط محلی برای نگهداری و انبار کردن و حفاظت اشیا محسوب نمی شوند.

وی با بیان اینکه موزه ها موقعیت و مرکزیت آموزشی، علمی و پژوهشی دارند خاطرنشان کرد: موزه ملی باید همه جانبه مورد حمایت قرار بگیرد و مانند گذشته پرافتخار خود بتواند از پژوهشهای موفق حمایت کند و محلی دقیق از فرهنگ و تمدن ایران باشد.

وی تاکید کرد: موزه ها نه فقط در توسعه اجتماعی و فرهنگی موثر هستند بلکه در توسعه اقتصادی نیز نقش مهمی ایفا می کنند.

معاون میراث فرهنگی ابراز امیدواری کرد: موزه ملی از جهت محتوا و وضعیت فیزیکی توسعه پیدا کند و مرکز ارتباطی سایر موزه ها شده و با پویایی بیش از پیش محل مراجعه پژوهشگران و دانشگاهیان باشد.

طالبیان در خصوص طرح توسعه اطراف موزه ملی و درج مصوبات آن در قانون برنامه در سالهای گذشته خاطرنشان کرد: امیدواریم که این موضوع در دولت تدبیر و امید به مرحله اجرا برسد.

وی یاد آور شد: بر اساس برنامه ششم که میراث فرهنگی نه تنها باید فراگیر بلکه پیشتاز توسعه باشد در همین خصوص موزه ها باید پیشتاز توسعه فرهنگی باشند.

معاون میراث فرهنگی در پایان ابراز امیدواری کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان حفاظت از محیط زیست با  کمک هم در جهت فرهنگ سازی گام بردارند و با توجه به پتانسیلهای موجود از ریشه های فرهنگی کشور حفاظت و صیانت کنند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …