افتتاح نمايشگاه “نشانه هايي از دويست هزار سال همبودي انسان و جانوران در ايران زمين”

ImageHandler.ashx

نمايشگاه “نشانه هايي از دويست هزار سال همبودي انسان و جانوران در ايران زمين” و همچنين نمایشگاه ” تنوع زيستی در ايران ” صبح امروز شنبه  8 شهريور با حضور مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در موزه ملي ايران افتتاح شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نمايشگاه “نشانه هايي از دويست هزار سال همبودي انسان و جانوران در ايران زمين” مروری است بر حدود دویست سال همبودی و همزیستی انسان و جانوران در سرزمین ایران که شواهد آن در مجموعه آثار به نمایش درآمده نمود یافته است.

این نمایشگاه با مجموعه غنی شامل سنگواره حیوانات منقرض شده ای مانند خرس غار و کفتار خالدار، ابزارهای سنگی مربوط به شکار یا سلاخی، ظروف و اشیاء منقوش و پیکرک های جانوری از دوره های مختلف تاریخی، همچنین مهر، سکه، گل نبشته و متون کهن، نقاشی مینیاتور و … از دیر باز تا سده های متاخر است.

هدف از برپایی این نمایشگاه ایجاد شناختی صحیح و تاثیری ماندگار در ذهن مخاطبان و کمک به ایجاد بستری مناسب برای حفظ و پاسداشت میراث طبیعی و تنوع زیستی کشور و پیشینه کهن آن است.

این نمایشگاه از 8 شهریور تا 8 مهر به مدت یک ماه در موزه ملی ایران پذیرای علاقمندان خواهد بود.

گفتنی است؛ دکتر کیخواه، معاون زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست، طالبیان، معاون میراث فرهنگی، محمد بهشتی ریاست پژوهشگاه و جمعی از باستان شناسان و پژوهشگزان حوزه میراث فرهنگی در این مراسم حضور داشتند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …