اعلام نتایج نخستین نشست تخصصی گردشگری سلامت در تبریز

اعلام نتایج نخستین نشست تخصصی گردشگری سلامت در تبریز

نخستین نشست تخصصی گردشگری سلامت شمال غرب کشور با حضور مدیران ارشد دانشگاههای علوم پزشکی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، پایانه ها و استانداریهای استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و گیلان به کار خودپایان داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این نشست که صبح امروز پنج شنبه 6 شهریور در شهر تبریز برگزار شده بود مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری کشور در خصوث اهداف نشست با توجه به تشکیل شورای راهبری گردشگری سلامت در دولت تدبیر و امید توضیحاتی ارائه کرد.

وی با اشاره به وجود زیر ساختها و توانمندیهای پزشکی در ایران، اهمیت گردشگری سلامت در توسعه گردشگری، رویکرد دولت تدبیر و امید مبنی بر اهمیت گردشگری به عنوان یک ظرفیت بالا در زمینه ایجاد اشتغال و درآمدارزی برای کشور و همچنین همگرا و هم افزا در این را مورد تاکید قرار داد و دستگاههای مسئول را نسبت به پرهیز از هر گونه فعالیت یکسویه و دیدگاه بخشی فراخواند و نگاه فرابخشی را رمز موفقیت در این حوزه دانست.

وی با اشاره به اینکه نگاه هم جهت و یکسو می تواند پشتیبان فعالیتها و توضیحات جمعی در این زمینه باشد مصوبات این نشست را به شرح زیر اعلام کرد:

-کارگروهی متناظر با شورای راهبری و با محوریت و دبیری میراث فرهنگی و با حضور دستگاههای مسئول شامل دانشگاه علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی، سازمان پایانه ها اداره کل گمرک و نماینده استاندار و وزارت امور خارجه با ارتباط مستمر با دبیرخانه در هر استان تشکیل شود.

-کارگروههای استانی به منظور پشتیبانی فکری و استفاده در برنامه ریزیهای آینده و همچنین شناسایی و معرفی خدمات درمانی و گردشگری استان با شورای راهبری تعامل داشته باشند.

-وضع موجود شامل ظرفیتها و پتانسیل ها اعم از فهرست بیمارستانها، مراکز درمانی مناسب و دفاتر خدمات مسافرتی از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان جمع آوری و ظرف مدت 2 هفته به دبیرخانه شورا ارائه شود.

-مرزهای وزارت امور خارجه برای نمایندگی های خارج از کشور و به منظور برنامه ریزی و اطلاع رسانی به گردشگران خارجی اعلام شود

-دفاتر اطلاع رسانی و تبلیغاتی با همکاری پایانه ها ادارت کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بخش خصوصی فعال در مبادی ورودی مرزی تشکیل شود

-با توجه به اهمیت اطلاع رسانی و تبلیغات ظرف 2 ماه آینده بروشورهایی به زبان آذری و عربی توسط اعضای شورای راهبری و دفاتر خدمات مسافرتی فعال تهیه شود و در اختیار سفارتخانه ها و دفاتر قرار گیرد.

– کارگروه استانی اقدامات، برنامه ها و پروژه هایی که قرار است در آینده به بهره برداری برسد احصا و به دبیرخانه شورا ارائه کند.

– سایت شورای راهبری گردشگری سلامت به فوریت راه اندازی شود و اطلاعات لازم از این طریق در اختیار دست اندر کاران و علاقمندان سفر به ایران قرار گیرد.

بر اساس این گزارش دستگاههای دولتی مسئول مشکلات هر استان را به شکل مستقل ارائه کردند.نماینده بخش خصوصی فعال در حوزه درمان و گردشگری سلامت مستقر در کشور آذربایجان و استانهای مرزی به صورت جداگانه نقطه نظرات خود پرداختند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …