ایرانگرد نیوز

افزایش همکاری ایران و تاجیکستان در زمینه تبلیغات جاذبه‌های گردشگری جاده ابریشم

در دهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان که از تاریخ ۹ تا ۱۳ شهریور در شهر دوشنبه برگزار شد، مسئولین دو طرف بر افزایش همکاری‌ها در زمینه تبلیغات جاذبه‌های گردشگری جاده ابریشم تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور بین‌الملل، لادن جعفری تهرانی با اعلام این خبر گفت: ریاست هیات ایرانی را در این اجلاس وزیر نیرو بر عهده داشت و این نشست با سخنرانی عثمان علی عثمان‌زاده  وزیر انرژی و ذخایر منابع آب جمهوری تاجیکستان آغاز شد.

مدیرکل امور بین‌الملل سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه مباحث گردشگری در این نشست با نماینده کمیته ملی جوانان، ورزش و گردشگری، تاجیکستان مطرح شد، افزود: در زمینه افزایش همکاری دو کشور در حوزه صنایع دستی با نماینده وزارت محنت (کار و امور اجتماعی) و در رابطه با  میراث فرهنگی با نماینده وزارت میراث تاجیکستان بطور جداگانه نشست‌هایی برگزار شد.

وی با بیان اینکه براساس نقطه‌نظرات معاونت‌های سازمان بندهایی مورد تایید طرفین قرار گرفت و در سند نهایی اجلاس منعکس شد، تصریح کرد: با توجه به پایان اعتبار یادداشت تفاهم همکاری‌های گردشگری بین دو کشور، طرف‌ها بر امضاء یادداشت تفاهم جدید تاکید کردند.

جعفری تهرانی یادآور شد: طرف‌ها بر برگزاری مستمر نشست‌های کمیته فنی مشترک همکاری دو کشور تاکید کردند.

مدیرکل امور بین‌الملل، تاکید بر همکاری در زمینه افزایش فعالیت‌های پژوهشی، میراثی و تبلیغات جاذبه‌های گردشگری در حوزه جاده ابریشم را از دیگر موارد مورد توافق طرفین دانست و گفت: طرف‌ها بر برگزاری نشست‌ها، همایش‌های علمی، دوره‌های آموزشی در زمینه مدیریت هتلداری، برگزاری نمایشگاه‌های دو جانبه توریستی، نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری و سرمایه‌گذاری تاکید کردند.

وی ادامه داد: مسئولین دو کشور بر برگزاری نشست‌ها، همایش‌های علمی و دوره‌های آموزشی در زمینه‌های باستان‌شناسی و مشارکت در برگزاری نمایشگاه‌های دوجانبه از آثار تاریخی و فرهنگی موجود در موزه‌های دو کشور، صنایع‌دستی و حفاظت و مرمت آثار تاریخی فرهنگی، برگزاری جشنواره‌های معرفی جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی دو طرف و انجام پژوهش‌های مرتبط مشترک تاکید کردند.

خروج از نسخه موبایل