طرح تصویب مطالعات مدیریت سند ملی طبیعت گردی کشور راهگشای تعاملات فرابخشی است

مدیر کل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از طرح تصویب مطالعات مدیریت سند ملی طبیعت گردی کشور به عنوان بستری جهت افزایش تعاملات فرابخشی در این حوزه نام برد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، علیرضا تابش مشاور رییس و مدیر کل حوزه ریاست سازمان با حضور در کارگاه آموزشی میدانی کارشناسان طبیعت گردی استان  های کشور که به همت کمیته ملی طبیعت گردی معاونت گردشگری از تاریخ 17 لغایت 19 شهریورماه در استان سمنان برگزار شد ، گفت: طرح تصویب مطالعات مدیریت سند ملی طبیعت گردی کشور که هم اکنون در دستور کار سازمان قرار گرفته است پس از مصوب شدن در شورای معاونین سازمان به تایید اعضای کمیته ملی طبیعت گردی کشور خواهد رسید تا با تعیین وظایف و چارچوب های کاری نهادهای متولی فرابخشی عضو، نقش موثری در شکوفایی و رفع چالش های این حوزه به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه بحث آموزش به عنوان یکی از اصلی ترین زیرساخت های لازم در این طرح لحاظ شده است ، افزود: تعریف چشم انداز، راهبرد، سیاست و استراتژی های کلی حوزه طبیعت گردی کشور بر مبنای بستر آموزش و در قالب طرح تصویب مطالعات مدیریت سند ملی طبیعت گردی کشور انجام خواهد گرفت.

تابش برگزاری کارگاه آموزشی میدانی کارشناسان طبیعت گردی را یکی از نخستین گام های رو به هدف مذکور ذکر کرد و گفت: تقویت دانش نیروی انسانی و کارشناسان طبیعت گردی ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ها نقش موثری در پیشبرد و تقویت برنامه های اجرایی و طرح های پیش رو خواهدداشت.

دبیر شورای معاونین سازمان خاطر نشان کرد: پس از آموزش کارشناسان سازمان، تقویت نیروی انسانی بخش خصوصی و بهره مندی از ظرفیت های علمی موجود جزو فازهای پیش رو در این حوزه به شمار می آید.

تابش همچنین برگزاری کارگاه آموزشی نام برده را دستاورد تفاهم حاصل شده میان سازمان حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی دانست و گفت: با توسعه این نوع تعاملات بی شک چشم انداز روشنی پیش روی حوزه طبیعت گردی کشور و ظرفیت های متعدد آن ترسیم خواهد شد.

گفتنی است مشاور رییس سازمان و مدیر کل حوزه ریاست در مراسم اعطای گواهینامه به کارشناسان کارگاه مذکور شرکت کرد و از برگزاری دو دوره بازآموزی دیگر تا پایان سال خبر داد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …