جلسه هم‌اندیشی کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی سمپوزیوم بین‌المللی سازمان ملل متحد برگزار شد

جلسه هم‌اندیشی، هم‌فکری و تعامل در ارتباط با مباحث تبلیغات و اطلاع‌رسانی سمپوزیوم بین‌المللی سازمان ملل متحد برای زمینه‌سازی گردشگری پایدار با حضور روسا و نمایندگان حوزه اطلاع‌رسانی سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط برگزار شد.

به گزارش میراث آریا(chtn) جلسه هم‌اندیشی، هم‌فکری و تعامل پیرامون مباحث تبلیغات و اطلاع‌رسانی سمپوزیوم بین‌المللی سازمان ملل متحد برای زمینه‌سازی گردشگری پایدار که از 22 تا 24 مهرماه در تهران برگزار خواهد شد با حضور علی نعمتی مشاور ارشد معاونت گردشگری و رئیس کمیته محتوایی و هماهنگی سمپوزیوم، امین عارف‌نیا رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی و رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی سمپوزیوم، روسای روابط عمومی و نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌های مشارکت کننده در سمپوزیوم برگزار شد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی در این جلسه با اشاره به اینکه سمپوزیوم بین‌المللی با حضور مقامات سازمان ملل و وزرای گردشگری تعدادی از کشورها برگزار خواهد شد، گفت: جلسات هماهنگی دستگاه‌ها در ارتباط با ضرورت همراهی و همکاری سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها در سطح معاونین وزرا به منظور هم‌افزایی ظرفیت‌ها و مشارکت حداکثری دستگاهها در برپایی هرچه بهتر سمپوزیوم برگزار شده است.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی، تبلیغات و امور نمایشگاهی یکی از مباحث جدی و مهم در برگزاری این سمپوزیوم است که با ارتباط دوسویه بین مرکز روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و مراکز اطلاع رسانی دستگاهها در این زمینه به نتایج مثبتی خواهیم رسید.

عارف‌نیا با بیان اینکه اطلاع‌رسانی در زمینه سمپوزیوم در سه فاز انجام خواهد شد، ادامه داد: با توجه به زمان برگزاری سمپوزیوم(22 تا24 مهرماه)، مباحث رسانه‌ای در این حوزه از 7 مهرماه آغاز می‌شود، فاز بعدی اطلاع‌رسانی در حین برگزاری سمپوزیوم انجام خواهد شد و در مرحله پایانی پوشش رسانه‌ای دستاوردهای این رویداد بین‌المللی در دستور کار قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز روابط عمومی با اعلام این خبر که رسانه ملی در مباحث رسانه‌ای و تبلیغاتی این سمپوزیوم با سازمان میراث فرهنگی همکاری خواهد داشت، گفت: استفاده از ظرفیت رسانه‌ای سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت امور خارجه، وزارت اقتصاد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای مناطق آزاد و سازمان شهرداری‌ها در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این سمپوزیوم نقش موثری خواهد داشت.

وی یادآور شد: در حاشیه برگزاری سمپوزیوم، نمایشگاهی با محتوای معرفی ظرفیت‌های توسعه پایدار در کشور، ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و معرفی جاذبه‌های گردشگری  برای مقامات شرکت کننده برپا خواهد شد.

رئیس مرکز روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی همچنین از ارائه بسته فرهنگی به شرکت‌کنندگان این سمپوزیوم اشاره کرد و یادآور شد: در این بسته فرهنگی، جاذبه‌های میراث فرهنگی و گردشگری ایران به نمایندگان کشورهای شرکت کننده معرفی می‌شود.

عارف‌نیا یادآور شد: برگزاری تور تهرانگردی برای مقامات شرکت‌کننده در سمپوزیوم بین‌المللی از دیگر برنامه‌های جنبی است که با مشارکت امور فرهنگی شهرداری و اداره میراث فرهنگی استان تهران اجرا می‌شود.

رئیس مرکز روابط عمومی با اشاره به اینکه دستگاه‌ها و سازمان‌ها با معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود در ارتباط با حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی نقش موثری در برپایی این سمپوزیوم خواهند داشت، ادامه داد: پس از احصاء این ظرفیت‌ها، برنامه دقیق و مسئولیت هر دستگاه در نحوه اطلاع‌رسانی و تبلیغات  فضای مجازی و محیطی مشخص خواهد شد.

در این جلسه روسا و نمایندگان حوزه اطلاع‌رسانی و تبلیغات دستگاه‌ها و سازمان‌ها، نظرات و پیشنهادهای خود را در ارتباط با نحوه مشارکت و همکاری با سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی سازمان ملل متحد مطرح کردند.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …