ابتکار: حوزه محیط زیست نباید محدود به یک دستگاه خاص شود

81313342-5952357

معصومه ابتکار’ روز دوشنبه در دیدار با قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: با توجه به نفوذ کلام علما و ائمه جمعه بین آحاد مردم، نقش این بزرگان در فرهنگ سازی و حفاظت از محیط زیست بر کسی پوشیده نیست.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در سالهای اخیر در فرصت مختلف و به خصوص تریبون های نماز جمعه یک پای ثابت حفاظت از محیط زیست، ائمه جمعه بوده اند اما این مجموعه همچنان دست نیاز به سوی سایر مسئولان کشور دراز می کند.

وی در خصوص وضعیت زیست محیطی خراسان جنوبی گفت: هر چند وضعیت اقلیمی این استان زیاد مناسب نیست اما در مقابل فرهنگ بالای مردم این خطه نشان می دهد استان خراسان جنوبی در زمره استانهای پاک کشور می باشد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند هم در این دیدار گفت: در حوزه محیط زیست نیازمند فرهنگ سازی و تغییر نگاه مسئولان به این عنصر حیاتی هستیم.

حجت الاسلام ‘ علی رضایی بیرجندی’ افزود: هر چند مردم در سالهای اخیر در حوزه محیط زیست با مسئولان همکاری های خوبی داشته اند اما هنوز این همکاری های به حد مطلوب نرسیده است.

وی با بیان اینکه در گذشته بسیاری از نیروهای متخصص از وجودشان آنطور که باید و شاید استفاده نشده گفت: دولت یازدهم با شعار اعتدال و امید باید به گونه ای برنامه ریزی کند که از تمامی نیروهای متخصص به حاشیه رفته بهره گیرد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …