دفاتر اطلاع رسانی گردشگری در اماکن منتسب به امام خمینی راه اندازی می شود

ومين نشست كميسيون مشترك بررسي راهكارهاي اجراي مفاد تفاهم نامه همكاري في ما بين موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حسینیه جماران برگزار شد.

به گزارش جماران در این نشست دکتر حمید انصاری قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی طی سخنانی با اشاره به این که یکی از ظرفیت های جایگزین نفت ، صنعت گردشگری است، اظهار داشت: هیچ عاملی برای تبلیغ فرهنگ ایران و خنثی سازی ایران هراسی، مانند گردشگری تأثیر مثبت ندارد و ارتباط میان ملتها نیز از همین طریق ممکن است و خوشبختانه در دولت جدید به این موضوع توجه می شود.

وی افزود: راهی جز این وجود ندارد که به گردشگری توجه جدی شود و این فرصت خوبی برای موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني نیز محسوب می شود تا در جهت بسط اندیشه و آثار امام و انقلاب حرکت کنیم.

انصاری با بیان اینکه انقلاب اسلامی مهمترین فصل تاریخ معاصر بوده و امام خمینی پدر عصر جمهوری جدید است، گفت: ممکن است حضور در اماکن منتسب به امام برای ما عادی شده باشد اما نمایش دادن آن برای گردشگران خارجی اهمیت بالایی دارد و باید یک کمیته تخصصی با حضور نمایندگان هر دو مجموعه و حتی افراد علمی دیگر،  تشکیل شود تا در مورد هرکدام از این اماکن مطالعه صورت گیرد و به تناسب، مورد استفاده قرار گیرند.

قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی با تأکید بر امکان استفاده از فضای مجاور حرم امام گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب، فرودگاه امام خمینی، ایستگاه جدید مترو، دانشگاه های شاهد و آزاد از جمله مراکزی هستند که به اطراف حرم امام منتقل شده و یا در آینده خواهند شد و بنابراین این منطقه در سالهای آتی به قطب علمی، فرهنگی و گردشگری تبدیل خواهد شد.

همچنین مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز طی سخنانی گفت: یکی از تأکیدات رئیس جمهور در جریان بازدید از سازمان، پرداختن به گردشگری انقلاب اسلامی و صیانت از میراث امام خمینی بود و در این راستا می توان تورهای گردشگری جهت بازدید از اماکن منتسب به این موضوعات را راه اندازی کرد.

وی همچنین بر ضرورت همکاری با موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی برای گنجاندن مطالبی با موضوع سیره زندگی و اماکن منتسب به  امام خمینی در پرتال جامع گردشگری ایران تأکید کرد.

رحمانی موحد همچنین ابراز امیدواری کرد که دفاتر اطلاع رسانی گردشگری تا بیست و ششمین سالگرد ارتحال حضرت امام راه اندازی شود.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین کمساری معاون فرهنگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، غلامعلی اصغریان مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری عروج و امین عارف نیا رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی گزارشی از هماهنگی های انجام شده در خصوص همکاری های دو جانبه ارائه کردند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …