معاون توسعه مدیریت مطرح کرد؛ جایگاه مناسب سازمان میراث فرهنگی در برنامه ششم توسعه

معاون توسعه و مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جمع مدیران کل استانی گفت: سازمان میراث فرهنگی جایگاه خود را در برنامه ششم توسعه بازیافته است.

سمیع الله حسینی مکارم در گردهمایی مدیران کل استانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در هتل لاله با اشاره به اینکه این سازمان برای دستیابی به اهداف و ماموریتها راه طولانی را در پیش دارد، یادآور شد: این انتظار که با تغییر دولت و جابه جایی مدیران، ظرف مدت یک یا دو سال تمامی مشکلات سازمان حل و فصل شود، امکانپذیر نیست.

معاون توسعه مدیریت سازمان با بیان اینکه اقدامات جدی و اساسی برای رسیدن به نقطه مطلوب در حال انجام است، تصریح کرد: در زمینه منابع مالی، منابع انسانی، تجهیزات، فضا، برنامه و سند راهبردی سازمان میراث فرهنگی دچار مشکل است.

حسینی مکارم به حضور جدی سازمان میراث فرهنگی در برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: در سند برنامه ششم توسعه با توجه به اقدامات و برنامه‌هایی که انجام شد، سازمان میراث فرهنگی جایگاه خود را بازیافته است، این در حالی است که تا پیش از این سیاستگذاران هیچ جایگاهی برای سازمان میراث فرهنگی در تدوین برنامه‌های پیشین در نظر نمی‌گرفتند.

وی ادامه داد: با تعاملاتی که صورت گرفت در حال حاضر کمیته‌ای اختصاصی برای حوزه‌های ماموریتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تدوین برنامه ششم توسعه درنظر گرفته شده است که ریاست این کمیته را رئیس سازمان میراث فرهنگی بر عهده دارد.

حسینی مکارم با بیان اینکه سازمان مدیریت رویکرد مثبت و سازنده‌ای به سازمان میراث فرهنگی دارد، یادآور شد: پیش از تدوین برنامه ششم توسعه، برنامه ۶ ساله سازمان میراث فرهنگی تهیه می شود که این برنامه در مراحل پایانی تهیه و تنظیم است.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …