ایرانگرد نیوز

آثار تاریخی و طبیعی استان مرکزی ظرفیت مناسبی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کارگروه گردشگری استان مرکزی با تاکید بر اینکه گردشگری موتور محرک اقتصاد کشور است، گفت: استان مرکزی با وجود آثار تاریخی و طبیعی منحصربفرد،  محل مناسبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

به گزارش ایرانگرد نیوز مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کارگروه گردشگری استان مرکزی که دقایقی پیش(جمعه شب) در سالن اجتماعات استان و با حضور محمدحسین مقیمی استاندار مرکزی، معاونین استانداری و معاونین سازمان میراث فرهنگی پایان یافت با اشاره به رشد قابل ملاحظه ورود گردشگران خارجی به کشور گفت: با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های موجود در حوزه تاریخی، طبیعی، زیارتی و فرهنگی، گردشگری می‌تواند موتور محرک اقتصاد کشور باشد.

سلطانی‌فر در ادامه روند رشد و توسعه در استان مرکزی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: امروز یک مدیر توانمند با سوابق مدیریتی ارزنده، سکاندار امور استان شده است و با این شرایط ما به رشد و موفقیت استان مرکزی در آینده روشن امیدواریم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی کشور ادامه داد: در حال حاضر فقط ۵درصد از آثار تاریخی و فرهنگی کشور شناسایی، ثبت و کاوش شده و ۹۵درصد از این آثار تاریخی در دل خاک است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه ایران کشوری دارای هویت فرهنگی، تاریخی و اسلامی است، یادآور شد: کشور ما از نظر هزینه‌های سفر به عنوان مقصدی ارزان قیمت برای گردشگران شناخته می‌شود.

وی، ایران را دارای ظرفیت و امکانات مناسب برای تبدیل شدن به کانون گردشگری حلال در دنیا دانست و افزود: با توجه به شرایط کنونی منطقه، کشور ما می‌تواند مقصد گردشگران فرهنگی و تاریخی باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی همچنین به جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی استان مرکزی اشاره کرد و افزود: استان مرکزی دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی همچون غار نخجیر، بازار تاریخی اراک، مساجد جامع تاریخی و بقاع امامزادگان است که ظرفیت‌ها می‌تواند محل مناسبی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باشد.

معاون رئیس‌جمهور گفت: سازمان میراث فرهنگی با تدابیری که استانداری برای حفظ و حراست از اماکن تاریخی و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری بیاندیشد همراهی می‌کند اما در این مسیر حضور و مشارکت جدی بخش خصوصی و مردم ضرورت دارد.

وی همچنین از تدارک برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی برای نگهداری و صیانت از بازار تاریخی اراک خبر داد و تصریح کرد: این برنامه‌ها با مشارکت اداره میراث فرهنگی استان، اداره اوقاف، شهرداری اراک و مشارکت فعال مردم پیگیری و اجرا می‌شود.

سلطانی‌فر گفت: بازار تاریخی اراک یکی از بازارهای تاریخی فاخر کشور با ارزش‌های ایرانی و اسلامی است که ما نسبت به حفظ و نگهداری از این اثر تاریخی توجه ویژه‌ای داریم.

خروج از نسخه موبایل