همزمان با اختتامیه هفته گردشگری صورت گرفت: برگزاری شب امید و فرهنگ در پایتخت سرزمین چهار فصل

همزمان با اختتامیه هفته گردشگری، مراسم شب امید و فرهنگ در یاسوج پایتخت سرزمین چهار فصل برگزار شد.

شامگاه جمعه و همزمان با پایان هفته گردشگری، شب امید و فرهنگ در شهر یاسوج پایتخت سرزمین چهار فصل با حضور مردم و گردشگران و همچنین مسئولان به همت اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این مراسم که همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی شاد بود با هدف ترویج و گسترش فرهنگ بومی استان و معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری و شناساندن استان به سایر نقاط کشور چنین برنامه‌ای برگزار شد.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با ذکر بخشی از ظرفیت‌های این استان در بخش‌های مختلف گردشگری و میراث فرهنگی و همچنین صنایع دستی اظهار کرد: وقت آن رسیده که استان خود را با این ظرفیت‌های بزرگ به ایران و جهان معرفی کنیم.
مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی استان خاطرنشان کرد: هر قسمت از سنن و آداب و رسوم این استان ریشه تاریخی کهن دارد که باید برای حفظ آن‌ها کوشش کنیم.

باقری افزود: باید همه تلاش کنیم تا آن قسمت از میراث فرهنگی و آداب و رسوم کهن استان که تاکنون ثبت ملی و جهانی نشده اقدام کنیم که لازم است محققان و پژوهشگران بیش از همه در این راه ما را به عنوان خادمان مردم در این حوزه یاری دهند.

وی با قدردانی از همه کسانی که در هفته گردشگری امسال در سراسر استان و در شهرستان‌های هشت‌گانه سنگ تمام گذاشتند این برنامه‌ها را خوب و نسبت به گذشته کیفی‌تر عنوان کرد و گفت: یکی از بهترین برنامه‌ها مربوط به برنامه اجرا شده در محل کاروانسرای تاریخی دهدشت بود.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …