جلوگیری از چاپ و نشر آگهی فروش فلزیاب

در مکاتبه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان بر جلوگیری از چاپ و نشر آگهی‌های مربوط به فرش و تبلیغ فلزیاب تاکید شد.

به گزارش ایرانگرد نیوز، محمدعلی حضرتی‌ها در نامه به احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به قانون ضرورت اخذ مجوز برای ساخت، خرید، فروش، نگهداری ، تبلیغ و استفاده از فلزیاب و همچنین ورود این دستگاه به کشور با مجوز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امکانپذیر است، تاکید کرده است: براساس گزارش‌های مردمی و بررسی‌های یگان حفاظت و مراقبین آثار تاریخی، مشاهده می‌شود یرخی افراد سودجو که فاقد مجوز قانونی فعالیت از سازمان میراث فرهنگی هستند با چاپ اقلام تبلیغاتی اعم از پوستر، دفترچه‌های تلفن و یادداشت، کتاب، بروشور و توزیع گسترده آنها در استان، نسبت به تحریک افراد به خرید این دستگاه‌ها و تشویق به عمل غیرقانونی کشف انواع اشیاء عتیقه اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرده است: موج عظیمی در زمینه تبلیغات گسترده برای فروش فلزیاب و نحوه عملکرد آنها در رسانه‌های مختلف، سایت‌های اینترنتی و فضاهای مجازی ایجاد شده که این امر موجب نگرانی شدید علاقه‌مندان به میراث شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین در ادامه تصریح کرده است: اقدامات یاد شده به استناد مصوبات مجلس شورای اسلامی، غیرقانونی بوده و قابل تعقیب در مراجع قضایی است.

حضرتی‌ها در پایان این نامه بر هماهنگی با اتحادیه‌های صنوف مربوط به این موضوع در سراسر استان و به ویژه صنف چاپ برای جلوگیری از چاپ و نشر هرگونه آگهی در این زمینه تاکید کرده و آورده است: هرگونه تبلیغ و سایر اقدامات مرتبط با این موضوع باید با استعلام از اداره کل میراث فرهنگی صورت گیرد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …