ایرانگرد نیوز

سلطانی‌فر در همایش ملی روستاها : ادبیات رییس جمهور به گردشگری کشور رونق بخشید

ImageHandler.ashx

معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع دستی با اشاره به افزایش آمار گردشگران خارجی و داخلی اظهار داشت : ادبیات رییس جمهور با کشورهای جهان موجب افزایش سفر گردشگران خارجی به ایران شده است.

مسعود سلطانی‌فر در همایش ملی روز روستا که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با بیان این که رویکرد دولت رونق اقتصادی و خروج از رکود است خاطرنشان کرد: تلاش برای آبادانی کشور با استفاده از ظرفیت‌های مختلف یکی از مهمترین برنامه‌های دولت یازدهم در زمینه‌ی ایجاد رونق اقتصادی و خروج از رکود است که در این راستا پرداختن به موضوع گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های فراوان این بخش بسیار می‌تواند موثر باشد.

وی افزود: سال ۹۳ توسط رهبری سال فرهنگ و اقتصاد نامیده شده و از این رو سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری با رویکردی که دارد هم در عرصه فرهنگی و هم در توسعه اقتصادی به وظایف خود در جهت تحقق فرمان رهبری عمل خواهد کرد.

رییس سازمان میراث فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع دستی یکی از مهمترین برنامه‌های دولت یازدهم در این زمینه را ایجاد رونق اقتصادی با استفاده از گردشگری عنوان کرد و گفت: ما در ایران عنوان کشوری که از جهت جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی یکی از ده کشور اول جهان هستیم توانسته‌ایم در بخش گردشگری روستایی اخیراً موفقیت‌های خوبی داشته باشیم.

سلطانی فر دلیل افزایش تعداد گردشگران خارجی در یکسال اخیر و بازدید آنها از روستاهای کشور را ادبیات مناسب رییس جمهور با کشورهای خارجی دانست و افزود: تعداد گردشگران خارجی در ایران به گونه‌ای افزایش یافته که تمام مراکز اقامتی خوب ما در مراکز استانها تا چند ماه آینده توسط تورهای خارجی رزرو شده است .

سلطانی‌فر با اشاره به این که یکی از شاخه‌های مهم گردشگری در دنیا، گردشگری طبیعی و روستایی است گفت: گردشگری روستایی در کشور ما سابقه‌ی زیادی ندارد، اما به سرعت در حال رشد است.

معاون رییس جمهور با اشاره به جذابیت های کویر اظهار داشت: امروز کویر از جاذبه‌های مهم برای گردشگران اروپایی است و هر ساله صدها تور کویرنوردی از داخل و خارج کشور داریم.

سلطانی‌فر افزود: هر سال پذیرای هزاران و ده‌ها هزار نفر از گردشگران مختلف داخلی و خارجی هستیم، چرا که شهرنشینان امروز در پی گذراندن اوقات آرامش خود در محیطی کاملا طبیعی هستند.

وی با اشاره به این که عرصه‌ی گردشگری امروز بسیار اشتغال‌زا، درآمدزا و پررونق است تاکید کرد: باید از این ظرفیت قابل توجه استفاده کنیم و دولت بنا دارد با آموزش در این رابطه برای ساکنان روستاها به رشد و توسعه‌ گردشگری روستایی کمک کند.

معاون رییس جمهور افزود:‌ پایگاه اینترنتی جامع گردشگری کشور تا یک ماه آینده راه‌اندازی می‌شود و در آن به معرفی ۲ هزار جاذبه گردشگری روستایی پرداخته‌ایم.

سلطانی‌فر همچنین به ظرفیت صنایع دستی کشور اشاره کرد و گفت: این صنعت نیاز به فناوری و مواد اولیه خارجی ندارد و با سرمایه‌گذاری اندک می توانیم شغل ایجاد کنیم و از طریق صادرات آن موجب ارزآوری برای کشور شویم.

وی با اشاره به غنای میراث فرهنگی کشور نیز گفت: هم اکنون یک میلیون بنا، مکان و محوطه تاریخی داریم که از این تعداد تنها ۳۲ هزار بنا و محوطه شناسایی شده یعنی چیزی حدود ۴ درصد و ۹۶ هنوز در زیر خاک و در دل کوه هاست.

خروج از نسخه موبایل