ایرانگرد نیوز

دریاچه ارومیه جانی دوباره گرفت

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: بارش باران طی روزهای گذشته در استان باعث افزایش ارتفاع سطح آب دریاچه‌ی ارومیه به میزان ۹ سانتی‌متر شد.
به گزارش ایسنا،«کیومرث دانشجو» در جلسه‌ی شورای اداره‌ی آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه بارش‌های روزهای اخیر در استان باعث افزایش ارتفاع دریاچه‌ی ارومیه به ۹ سانتی‌متر شده است، افزود: خوشبختانه براثر بارش‌های روزهای گذشته تراز دریاچه ارومیه افزایش داشته است.
وی با اشاره به جدی بودن مشکلات آب استان گفت: در صورت توجه نکردن به عملکردمان با مشکل بحران آب مواجه می‌شویم.
دانشجو با اشاره به اینکه، میانگین بارش باران در استان ۳۵۲ میلی‌متر است، گفت: در سال آبی ۹۲ تا۹۳ بارش باران در آذربایجان‌غربی ۳۰۰ میلی‌متر بوده که نشانگر کاهش بارندگی‌هاست.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی: به شدت با کاهش آب‌های سطحی و ذخایر برفی در استان مواجه هستیم که طی سالیان گذشته سیر نزولی داشتند.
دانشجو با اشاره به حجم مخازن آبی استان افزود: ظرفیت حجم مخازن آب استان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب است که این ۶۵۰ میلیون مترمکعب آب هم‌اکنون در آن ذخیره شده است.
به‌گفته‌ی وی، هم‌چنین آب «زرینه‌رود» معادل یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب بوده که از پارسال تاکنون به ۱۰۰ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد:۱۱ آبخوان استان در شرایط ممنوعه هستند، طوریکه ۳ آبخوان استان نیز در مرحله‌ی ممنوعه قرار گرفته‌اند.

خروج از نسخه موبایل