ایرانگرد نیوز

معاون میراث فرهنگی: شهرداری اصفهان بدون مجوز میراث فرهنگی کفپوش بتنی نقش جهان را برداشت

ImageHandler.ashx

معاون میراث‌فرهنگی گفت: شهرداری اصفهان شب گذشته بدون مجوز و اطلاع اداره میراث فرهنگی استان بخشی از کف بتنی میدان نقش جهان را برداشت.

محمدحسن طالبیان  در رابطه با اقدام شهرداری اصفهان در میدان نقش جهان افزود: این میدان ثبت جهانی شده است و هر مداخله‌ای در آن باید مبتنی بر ضوابط ، مقررات ، طرح مصوب و با اطلاع سازمان میراث فرهنگی و یونسکو  باشد.

وی ادامه داد: این اقدام شهرداری اصفهان که بدون اطلاع سازمان و نیمه شب انجام شده موجب گله مندی و نارضایتی سازمان میراث فرهنگی شده است.

معاون میراث‌فرهنگی تصریح کرد: برگزاری نمادین بازی چوگان در میدان نقش جهان به عنوان یکی از اماکن اصلی برپایی چوگان در گذشته، باید با درنظر گرفتن ضوابط و حفظ مسائل مربوط به میدان نقش جهان انجام شود.

طالبیان یادآور شد: برگزاری برنامه‌هایی در این سطح در یک اثر ثبت جهانی شده باید با حضور و نظارت ناظرین سازمان میراث‌فرهنگی صورت گیرد و این اقدام شبانه شهرداری اصفهان توجیه قانونی ندارد.

وی با تاکید بر این که شهرداری اصفهان برای انجام هر اقدامی در محدوده و حریم این اثر ثبت جهانی شده باید پروسه قانونی را طی کند، افزود: در جلسه‌ای که امروز با حضور مسئولان شهرداری اصفهان، مدیرکل میراث فرهنگی استان و شورای فنی سازمان برگزار می‌شود، موضوع مذکور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون میراث‌فرهنگی گفت: سازمان میراث فرهنگی از این اقدام بدون مجوز شهرداری اصفهان گله‌مند است و موضوع را تا زمان رسیدن به  پاسخ قطعی و روشن در این زمینه بررسی می‌کند.

خروج از نسخه موبایل