ایرانگرد نیوز

نماینده سازمان ملل متحد درایران: جوامع محلی باید سهم مناسبی از درآمدزایی گردشگری داشته باشند

نماینده سازمان ملل متحد در ایران گفت: جوامع محلی باید به صورت آنی و فوری از درآمدزایی گردشگری منتفع شوند.

گری لوئیس در سمپوزیوم بین المللی سازمان ملل متحد برای زمینه سازی گردشگری پایدار گفت: ایران کشوری با قدمت چندین هزار ساله است و امروز شاهد هستیم که گردشگران بسیاری برای بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی وارد این کشور می شوند.

وی ادامه داد: تجزیه و تحلیل سازمان میراث فرهنگی موید این مطلب است که ورود گردشگران به ایران افزایش یافته اما این کافی نیست و جمهوری اسلامی ایران باید در صنعت بین المللی گردشگری مشارکت داشته باشد.

لوئیس یادآور شد: منابع و ثروت های عظیم ایران میراثی گرانبهاست که شهروندان جهان باید از آنها بهره مند شوند.

نماینده سازمان ملل متحد در کشورمان با بیان اینکه ۲۷ سال در ۷۰ کشور جهان به عنوان نماینده یونسکو فعالیت داشته است، تصریح کرد: ایران یکی از زیباترین و جذاب ترین کشورهاست ، کوه ، بیابان، تالاب و تنوع زیستی بالای این کشور بسیار زیباست.

وی ادامه داد: گردشگری سلامت یکی از شاخه های مهم گردشگری است که کشور ایران در این حوزه به نتایج بسیار خوبی دست یافته و پیشرفت های چشمگیری داشته است، علاوه بر این هزینه های درمان و استفاده از تجهیزات پزشکی در این کشور بسیار مناسب است.

لوئیس با تاکید بر اینکه پتانسیل گردشگری در جمهوری اسلامی ایران در سطح بالایی قرار دارد، یادآور شد: ایران اگر بخواهد از گردشگری به عنوان منبع درآمد و اشتغال استفاده کند باید در این زمینه برنامه ریزی داشته باشد.

نماینده سازمان ملل متحد در ایران تصریح کرد: درآمدزایی در حوزه گردشگری باید با توجه به جوامع محلی صورت گیرد و این درآمدزایی به گونه ای باشد که ساکنان جوامع محلی به صورت آنی و فوری از این درآمدها منتفع شوند.

سمپوزیوم بین المللی سازمان ملل متحد برای زمینه سازی گردشگری پایداراز صبح سه شنبه ۲۲ مهر در محل سازمان مجامع بین المللی وزارت امور خارجه شروع به کار کرده وتا چهارشنبه ۲۴ مهر ادامه دارد.

در این سمپوزیوم، معاون مدیر کل سازمان ملل، مقامات ارشد ایرانی و ۲۲ کارشناس سازمان ملل UNDESA) ) حضور دارند.

خروج از نسخه موبایل