ایرانگرد نیوز

گفتگوی معصومه ابتکار و معاون دبیرکل سازمان ملل در حاشیه سمپوزیوم گردشگری

معصومه ابتکار، معاون رییس جمهورو رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و وو هونگ بو، معاون اجتماعی و اقتصادی دبیرکل سازمان ملل متحد در حاشیه سمپوزیوم بین المللی برای زمینه سازی گردشگری پایدار دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این گفتگو، وو هونگ بو ضمن قدردانی از هماهنگی و میزبانی ایران در اجرای سمپوزیوم گردشگری اظهار داشت: توجه مردم ایران به مقوله گردشگری پایدار برای من قابل توجه است. گردشگری پایدار باعث گفتگوی بین کشورها، درک بین فرهنگ های مختلف و توسعه تسهیلات و خدمات می شود، پس نقش اساسی در پیشرفت جوامع ایفا می کند.

وی ادامه داد: سمپوزیوم بین المللی برای زمینه سازی گردشگری پایدار نخستین رویدادی است که در آن همگرایی سه حوزه اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی ایجاد شده و در نظر گرفتن توام این سه حوزه برای برنامه ریزی های ملی ضروری است.

معاون اجتماعی و اقتصادی دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان این مطلب که یکی از اهداف سازمان ملل رسیدن جوامع به آرامش و پیشگیری از افراط گرایی است، افزود: برنامه ریزی برای نیل به توسعه گردشگری پایدار، از اولویت های سازمان ملل متحد محسوب می شود.

هونگ وو در انتهای سخنان خود خاطر نشان کرد: من اطمینان دارم که نتایج این سمپوزیوم موفقیت آمیز خواهد بود.

رئیس سازمان محیط زیست نیز ضمن تأیید اهمیت در نظر گرفتن هر سه حوزه اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی در گردشگری پایدار، برای همکاری های هر چه بیشتر در زمینه توسعه پایدار و پیشگیری از خشونت و افراط گرایی اظهار امیدواری کرد.

معصومه ابتکار با تأکید بر لزوم برقراری صلح و امنیت در منطقه، به همایش بین المللی گفتگوی تمدن ها در سال ۲۰۰۳ اشاره کرد و گفت: ما آماده ایم تا مسیری را که ۱۱ سال پیش آغاز کردیم ادامه دهیم.

خروج از نسخه موبایل