ایرانگرد نیوز

اجرای روند مدرن توریسم نیازمند توسعه نیروی انسانی متخصص است

موسس و مدیر هماهنگی‌های برنامه جامع گردشگری، اقتصاد و مدیریت مهمان نوازی دانشگاه کلمبو سریلانکا گفت: اجرای روندهای مدرن توریسم نیازمند توسعه نیروی انسانی متخصص است، صنعت توریسم برای توسعه به دو عامل سرمایه و نیروی انسانی نیاز دارد و ما نمی توانیم این صنعت را از مدرنیته جدا کنیم.

دورانگا سیلوا در نخستین پنل تخصصی، دومین روز از سمپوزیوم بین المللی برای زمینه سازی گردشگری پایدار با عنوان ارتقاء سرمایه گذاری و مشارکت های بخش دولتی و خصوصی در گردشگری و مهمان نوازی، گفت: رشد و توسعه سریلانکا در حوزه توریسم با سرعت در حال رشد است و این روند با همکاری و مشارکت بخش خصوصی، دولتی و توسعه نیروی انسانی میسر شده است.

وی با اشاره به اینکه صنعت توریسم تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم در توسعه اقتصادی کشورها دارد، یادآور شد: کشور سریلانکا برای توسعه جاده‌ها، خطوط هوایی، نیروی انسانی و ارائه خدمات بیشتر به گردشگران برنامه های بسیاری را اجرا کرده است.

موسس و مدیر هماهنگی برنامه جامع گردشگری سریلانکا تصریح کرد: بالا رفتن کیفیت و سرعت موجب رقابت پذیری صنعت توریسم می شود.

سیلوا ادامه داد: اجرای روندهای مدرن توریسم نیازمند توسعه نروی انسانی متخصص است، صنعت توریسم برای توسعه به دو عامل، سرمایه و نیروی انسانی نیاز دارد و ما نمی توانیم این صنعت را از مدرنیته جدا کنیم.

وی با بیان اینکه کشور سریلانکا برای توسعه سریع تر توریسم تا سال ۲۰۱۵ به ۵۰۰ هزار نفر نیروی متخصص در این حوزه نیاز دارد، افزود: گاهی سودآوری در این حوزه سیر نزولی پیدا می کند و این موضوع موجب می شود بخش خصوصی از این صنعت دوری کند.

موسس و مدیر هماهنگی برنامه جامع گردشگری سریلانکا گفت: با توجه به تحقیقی که در کشور ما صورت گرفته است، ۴۶ درصد از مردم سریلانکا از فرصت های شغلی موجود در صنعت توریسم اطلاع ندارند و این موضوع ، اهمیت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در رابطه با مزایای صنعت گردشگری را بیش از پیش روشن می کند.

سیلوا با تاکید بر اهمیت مشارکت بخش خصوصی، دولتی و نیروی انسانی برای توسعه گردشگری، اضافه کرد: اگر نیروی انسانی متخصص در این حوزه افزایش پیدا کند و آگاهی در بخش گردشگری ارائه شود افراد بسیاری وارد این صنعت می شوند و دولت باید از موضوع را ساماندهی کند و بر تمامی این فعالیت ها نظارت داشته باشد.

خروج از نسخه موبایل