ایرانگرد نیوز

رحمانی موحد در خراسان رضوی: خروجی هر نوع گردشگری در ایران باید فرهنگی باشد

ImageHandler.ashx

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه گردشگری باید  ماهیت فرهنگی داشته باشد گفت: خروجی هر نوع گردشگری در ایران باید فرهنگی باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، مرتضی رحمانی موحد با بیان این مطلب در نشست صمیمی با کارشناسان و کارکنان معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در مشهد مقدس افزود: استان خراسان رضوی یکی از مهمترین و ارزشمندترین استان ها در حوزه گردشگری است و این استان در هر دو حوزه گردشگری داخلی و گردشگری خارجی دارای اهمیت  فراوانی است.

وی اظهارداشت: همه باید کمک کنیم تا اهداف و ماموریت های سه گانه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به خوبی پیش برود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در بخش دیگری از صحبت های خود افزود: یکی از مهمترین موضوعاتی که می تواند در آینده پیگیری شود ایجاد و راه اندازی دفاتر و اتاق هایی در هتل ها برای معرفی جاذبه های گردشگری و نیز آثار و ابنیه های فرهنگی و تاریخی و هم چنین معرفی آداب، سنن و رسوم مردم است.

در این نشست که رجبعلی لباف خانیکی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و معاونین این اداره کل نیز حضور داشتند مهمترین موضوعات مرتبط با مسایل گردشگری استان خراسان رضوی بررسی شد.

لباف خانیکی مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت گردشگری فرهنگی گفت: به نظر می رسد مجهز شدن هتل ها به یک اتاق برای معرفی جاذبه های فرهنگی می تواند کمک مهمی به توسعه گردشگری فرهنگی داشته باشد.

وی هم چنین با بیان اینکه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند افزود:توجه به مقوله های فرهنگی در گردشگری می تواند به استحکام این ارتباط بیش از پیش کمک کند.

خروج از نسخه موبایل