ایرانگرد نیوز

با حضور نمایندگان ۱۳ کشور؛ بزرگترین جشنواره سنگنوردی خاورمیانه در بیستون

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه: سومین دوره جشنواره بین المللی سنگنوردی بیستون که در خاورمیانه بی نظیر است، عصر امروز در کاروانسرای شاه عباسی بیستون آغاز می شود و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، علی فعله گری با اعلام این خبرافزود: در این جشنواره ۱۲۰ سنگنورد ایرانی و۶۰ سنگنورد از کشورهای ایتالیا، فرانسه، اسلونی، سوییس، آمریکا، اتریش، سوئد، فنلاند، استرالیا، آلمان، لهستان، تونس و دانمارک به دیواره بیستون صعود خواهند کرد.
وی افزود: سنگنوردانی از انگلستان نیز برای حضور در این دوره از جشنواره ثبت نام کرده بودند اما به دلیل مشکلات در صدور روادید نتوانستند راهی ایران شوند.

فعله گری از برگزاری برنامه های جانبی در مدت برگزاری این جشنواره خبرداد و گفت: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، برپایی سیاه چادر، مسابقات بومی محلی، معرفی جاذبه های گردشگری استان برای مهمانان خارجی و برگزاری تورهای یک روزه کرمانشاه گردی از برنامه های جانبی این اداره کل است.
وی برپایی این جشنواره را فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی های استان کرمانشاه دانست و گفت: جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون در نوع خود در منطقه خاورمیانه بی نظیر است و با توجه به ظرفیت های آن از پتانسیل تبلیغی زیادی برای استان برخوردار است.
صعود به دیواره بیستون از مسیرهای پیشین، گشایش مسیری جدید به نام سومین دوره جشنواره، بندبازی سنگنوردان در ارتفاع و سقوط آزاد از جمله برنامه های این جشنواره است.
دیواره بیستون با ارتفاع ۱۲۰۰ متر و وسعت بیش از پنج هزار متر عظیم ترین دیواره ایران است که در میان فنی ترین دیواره های سنگنوردی جهان جای دارد.
این دیواره در جوار شهر بیستون و ۳۰ کیلومتری شرق شهر کرمانشاه قرار گرفته است.

خروج از نسخه موبایل