ایرانگرد نیوز

آمادگی دستگا‌ه‌ها و استان‌ها برای نظارت بر خدمات در ایام عزاداری ماه محرم

ImageHandler.ashx

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: این ستاد آمادگی لازم را برای ارائه و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های خدمات‌رسان در ایام عزاداری حضرت امام حسین(ع) دارد.

مرتضی رحمانی موحد افزود: با توجه به مصادف شدن عاشورا و تاسوعای حسینی با ۱۲ و ۱۳ آبان ماه و تعطیلی این دو روز، بیشتر هموطنان برای شرکت در مراسم عزاداری به زادگاه خود سفر می‌کنند و تعدادی از مردم هم به قصد زیارت و حضور در مراسم عزاداری سالار شهیدان به شهرهای زیارتی و اماکن متبرکه مشرف می‌شوند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در بازه زمانی ۷ تا ۱۶ آبان ماه و به ویژه روزهای قبل و بعد از تعطیلی ۱۲ و ۱۳ آبان، حجم ترددهای جاده‌ای و ترافیک محورهای مواصلاتی افزایش یابد.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمان سفر تصریح کرد: با توجه به این موارد و نظر به ضرورت تکریم زائرین و عزاداران، همچنین لزوم ارائه خدمات مناسب سفر، ستاد اجرایی خدمات سفر در استان ها با تشکیل جلساتی با محوریت این موضوع نسبت به برنامه ریزی، ایجاد هماهنگی و بسیج امکانات و ظرفیت‌های خدماتی، امدادی، ترافیکی، بهداشتی و درمانی، اسکان و اقامت و خدمات شهری اقدام کرده‌اند.

رحمانی موحد یادآور شد: نظارت لازم بر کیفیت و کمیت خدمات سفر و همچنین نظارت بر عملکرد و آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله اقدامات مهم ستاد هماهنگی خدمات سفر است.

خروج از نسخه موبایل