ایرانگرد نیوز

کشتی گردشگران کره ای در هرمزگان پهلو گرفت

۲_a (2)

پیرو بهبود فضای سیاسی و اجتماعی کشور و تغییر نگاه سایر ملل به ویژه غربی ها به ایران شاهد رشد ورود گردشگران خارجی به ایران در ماههای گذشته هستیم؛ ورود قطارهای گردشگری اروپاییان به کشور  و همچنین پهلو گیری کشتی حامل گردشگران کره ای در هرمزگان از جمله مهمترین این موارد است.در همین راستا هفته گذشته کشتی گردشگری متعلق به دانشگاه دریانوردی کشور کره جنوبی به منظور احیای مسیر دریایی جاده‌ی ابریشم در اسکله شهید باهنر هرمزگان پهلو گرفت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در این رابطه گفت: کشتی کره ای طرح سفردریایی جاده ابریشم با نام “هان بادا”  از استان “گیونگ سانگ  بوک دو”  پنج شنبه گذشته  با ۱۵۰ سرنشین در استان هرمزگان پهلو گرفت.

وی افزود: این کشتی گردشگری ۴۰ روز پیش کشورهای کره جنوبی، چین، ویتنام، مالزی، اندونزی، هند و عمان را طی کرد و صبح روز پنجشنبه اول آبان وارد ایران و بندرعباس شد.

عباس نوروزی افزود: شماری از سرنشینان این کشتی بعد از ظهر روزپنجشنبه بندرعباس را به مقصد اصفهان و سپس شیراز  که از لحاظ فرهنگی اشتراکاتی با استان کیونگ سانگ بوک دو، کره جنوبی دارد ترک کردند تا از نزدیک شاهد جاذبه‌های گردشگری این شهرها با شند.

وی با بیان اینکه  این گروه در سال ۲۰۱۳ راه خشکی جاده ابریشم را طی کرده اند گفت: سرنشینان این کشتنی امسال نیز امسال سفر خود را از راه آبی ابریشم و با هدف احیاء این مسیر انجام داده اند.

نوروزی اضافه کرد: از ۱۵۰ نفر سرنشین این کشتی حدود ۵۰ نفر سرنشین، حدود ۲۰ نفر گردشگر و بقیه دانشجویان نیروی دریایی کره جنوبی هستند.

کشتی حامل حدود ۲۰ گردشگر از کره جنوبی امروز (پنج شنبه) در بندر شهید باهنر شهرستان بندرعباس پهلو گرفت.

این گردشگران در بدو ورود به ایران مورد استقبال معاون استاندار هرمزگان، مسوول نمایندگی وزارت امور خارجه در هرمزگان و جمعی از مسوولان استان هرمزگان قرار گرفتند.

معاون امور بین الملل استان «جئونسانگبوک – دو» کره جنوبی نیز که گردشگران این کشور را همراهی می کند در خصوص گفت: از سفر به ایران و استان هرمزگان خوشحال هستم و از مسوولان این استان به خاطر این استقبال سپاسگزاری می کنیم.

بر اساس این گزارش نخستین قطار اختصاصی گردشگری اروپایی نیز هفتم مهر ماه از شهر استانبول و از طریق مرز رازی وارد کشور شد. بخش نخست این تور با نام «هزار و یک شب» و با بیش از ۶۰ گردشگر اروپایی از کشورهای انگلیس، سوییس، آلمان، اتریش، ایتالیا و ترکیه پس از عبور از شهرهای تبریز، زنجان، کرج، یزد و اصفهان روز جمعه ۱۱ مهر ماه وارد ایستگاه سعادت شهر در استان فارس شد.گردشگران اروپایی از مجموعه جهانی پارسه و پاسارگاد، نقش رستم و برخی دیگر از جاذبه های تاریخی و فرهنگی و گردشگری شیراز دیدن کردند.

گردشگران این تور پس از یک شب اقامت در شیراز روز شنبه ۱۱ مهر ماه این شهر را به مقصد تهران ترک کرده و روز یک شنبه با هواپیما از کشورمان خارج شدند.

تور دیگر این گروه از گردشگران، روز یکشنبه ۱۳ مهر ماه با هواپیما وارد تهران شده و با قطار از تهران عازم شیراز شده و روز دوشنبه ۱۴ مهر وارد ایستگاه سعادت شهر در استان فارس شدند.

این گردشگران اروپایی پس از دیدن جاذبه های تاریخی و فرهنگی استان فارس و اقامت یک شبه در شیراز با قطار این شهر را به مقصد اصفهان، یزد، کرج، زنجان و تبریز ترک کرده و از مرز رازی کشور خارج شدند.

در ادامه ورود قطارهای بین المللی گردشگری به ایران، کشورمان میزبان ۷۵۰ گردشگر دیگری است که با ۶ قطار به ایران آمده اند. با ورود گران ترین قطار اروپا به ایران که از آن به عنوان قطار لوکس ۵ ستاره یاد می شود، ۶۵ گردشگر اروپایی به همراه ۳۵ خدمه، میهمان ایران شدند. مبدا این قطار بوداپست مجارستان است. زنجان، یزد، شیراز، اصفهان و تهران میزبان گردشگران اروپایی است. پس از آن ، این گروه از ایران خارج شده و به جای آن گروه دیگری از گردشگران اروپایی که با هواپیما وارد ایران شده اند، سوار بر قطار می شوند و سفرشان را ادامه می دهند.

خروج از نسخه موبایل