چهره واقعی ایران از دید گردشگران قطار اروپایی اینجا امن است و مردم‌بسیار دوست‌داشتنی هستند

گردشگرانی که صبح امروز با قطار گردشگری اروپایی پس از بازدید از شهرهای زنجان، اصفهان، شیراز و یزد با استقبال مسئولین سازمان میراث فرهنگی و تعداد کثیری از خبرنگاران وارد ایستگاه راه آهن تهران شدند.

صبح امروز ایستگاه بین المللی راه آهن تهران میزبان مسافران و گردشگرانی بود که ۳۰ مهرماه با قطار عقاب طلایی از مرز رازی وارد ایران شدند، این گردشگران که از ملیت‌های مختلف کشورهای اروپایی هستند پس از بازدید از برخی اماکن تاریخی استان تهران، فردا با هواپیما، ایران را به مقصد کشورهای خود ترک می‌کنند.

گردشگر استرالیایی: ایران یکی از بهترین مقاصد سفرم بود


ساندرا برنساهان، گردشگر میانسال استرالیایی از ایران به عنوان یکی از بهترین مقاصد سفرهایش یاد کرد و گفت: ایران کشور متفاوتی بود و با تمام ذهنیتی که راجع به این کشور داشتم تفاوت داشت.

این گردشگر ادامه داد: مردم مهربان و دوست‌داشتنی ایران با دیدن ما خوشحال می‌شوند و این حس امنیت و آرامش را به ما هدیه می‌دهد.

وی افزود: سایت‌های تاریخی- باستانی ایران بسیار جذاب و شگفت انگیز بود.

پزشک کویتی: آبگوشت غذای مورد علاقه من در ایران بود


نازیلا الدوسان، یکی دیگر از مسافران قطار اروپایی هم از اصفهان و شیراز به عنوان بهترین و زیباترین شهرهای ایران یاد کرد و افزود: ایران مردم خوب و خونگرمی دارد و به طور حتم این آخرین سفر من به ایران نخواهد بود.

این پزشک اهل کویت، تصریح کرد: پس از بازگشتن به کشورم به دوستان و اقوامم پیشنهاد می‌کنم به ایران سفر کنند.

نوازنده پیانو: گذاشتن حجاب برای من جذابیت داشت 


گردشگر جوان دانمارکی بازدید از اصفهان و شیراز را تجربه متفاوتی دانست و گفت: از بازار تاریخی این دو شهر بسیار لذت بردم، مردمی که در این بازارها در حال کار بودند برخورد مهربان و دوستانه ای با ما داشتند.

این نوازنده پیانو از گذاشتن حجاب به عنوان تجربه‌ای جذاب و دوست‌داشتنی یاد کرد و افزود: روسری‌های بسیار زیبا با رنگ‌های زنده در بازار شیراز بود.

وی تصریح کرد: غذاهای ایرانی را هنوز تجربه نکردم اما باقلوا یکی از شیرینی‌های خوشمزه ایران است.

گردشگر دانمارکی: از سفر به ایران لذت بردم  


لوقا، یکی دیگر از گردشگران این قطار هم سفر به ایران را لذت‌بخش و جالب دانست و گفت: تصوری که از این کشور داشتم بسیار تغییر کرد.

این گردشگر زن دانمارکی هم از گذاشتن حجاب در ایران به عنوان تجربه‌ای جدید یاد کرد و افزود: انجام این کار یعنی بستن روسری هیچ سختی برای من نداشت.

وی تصریح کرد: مردم ایران بسیار مهمان نواز هستند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …