ایرانگرد نیوز

خانه آتشونی

کویر

خانه آتشونی

پیدا کردن جاذبه های شهرهای مختلف ایران خیلی لذت بخشه. اگه بدونیم چه موقع و از چه طریق بهتره برای سفر رفتن برنامه بریزیم، میتونیم شرایط رو برای ساختن بهترین خاطره ها توی همین کشور خودمون محیا کنیم. یکی از مکان های دیدنی که میخوایم بهتون پیشنهاد کنیم، خانه آتشونی، واقع در روستای گرمه در نزدیکی استان اصفهان هست.

در حال حاضر آتشونی اسم خونه ی قدیمیه که چیزی در حدود ۴۰۰ سال قدمت داره. در کنار باقی مونده ی روستای گرمره واقع در دشت کویر که مربوط به دوره ساسانیان میشخ. مازیار به همراه خانواده اش این خونه رو با استفاده از خشت های خام و سبک اصلی اش مرمت کرده.

 

 

مازیار و خونواده اش پذیرای بازدید کننده های زیادی از سرتا سر دنیا بودند و شیوه ی منحصر به فردی رو در این پذیرایی به کار بردن. پذیرایی بازدید کنندگان توسط غذاهای سنتی ایران، اجرای موسیقی با ساز های سنتی و همچنین ساز های غیر سنتی مثل دیجیریدو و… انجام میشه.

 

 


این خونه که در قلب صحرای ایران واقع شده، بهتون این فرصت رو میده که تجربه متفاوتی از سفرتون داشته باشید. این خونه هنوز به کانون توریستی تبدیل نشده و هنوز توسط ساکنان بومی اداره میشه.
یکی از ویژگی های خیلی خوب این اقامتگاه اینه که تورهای متنوع یک روزه یا چند روزه زیادی برای کویر گردی برگزار می کنه، مثل اکتشاف کویر، ماشین سواری روی تپه ها و رمل ها و تورهای ویژه ی دیدن ماه کامل.

 


این خونه می تونه محل مناسبی برای ماجرا جویی و دستیابی به تجربه های جدید باشه. الان هم که فصل پاییزه و هوا برای کویرنوردی بهترینه! آدرس خانه آتشونی: اصفهان، گرمه خور و بیایانک، خانه آتشونی.

خروج از نسخه موبایل