ایرانگرد نیوز

ایران از نظر نسبت رشد گردشگری خارجی سال ۲۰۱۳ به ۲۰۱۲ اول شد

براساس گزارش سازمان جهانی جهانگردی  ( UNWTO)، جمهوری اسلامی ایران با ۲۴٫۴ درصد افزایش از نظر نسبت رشد گردشگری خارجی سال ۲۰۱۳ به ۲۰۱۲ رتبه اول دنیا را کسب کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  علی باقرنعمتی زرگران مسئول دبیرخانهUNWTOدرمعاونت گردشگری با اعلام این خبر گفت:سازمان جهانی جهانگردی در سال ۲۰۱۳ گزارشی منتشر کرد که بر اساس آن ورودی گردشگران خارجی نسبت به سال ۲۰۱۲ از رشد چشمگیری برخوردار بوده است و این نشان می دهد طی یک سال گذشته در زمینه جذب گردشگر موفق عمل کرده ایم.

مشاور ارشد معاونت گردشگری ادامه داد: کشورهای ژاپن با ۲۴ درصد، تایلند با ۱۸٫۸ درصد و یونان با ۱۵٫۵ درصد بعداز ایران بیشترین رشد را از نظر جذب گردشگر خارجی در جهان دارا هستند.

نعمتی به وضعیت گردشگری در سایر کشورها اشاره کرد و گفت:کشور تایلند نیز با ۱۹ درصد افزایش تعداد گردشگران ورودی۵ پله صعود کرد و  از رتبه ۱۵ در سال ۲۰۱۲ به رتبه ۱۰ در سال ۲۰۱۳ ارتقاء یافت؛ کشور اسپانیا نیز که در سال ۲۰۱۲ رتبه ۴ را دارا بود، در سال ۲۰۱۳ با رشد ۵ درصدی رتبه ۳ را به دست آورد.

مسئول دبیرخانهUNWTOدرمعاونت گردشگری با بیان این که هرسال سازمان جهانی جهانگردی فهرستی از ۵۰ کشوربرتردنیاازنظرتعدادورودگردشگران خارجی ارائه می کند،اظهارداشت:ایران برای اولین بارپس ازانقلاب اسلامی درسال ۲۰۱۳ دراین فهرست به دلیل جذب ۴ میلیون و ۷۰۰ هزارگردشگرخارجی رتبه ۴۸ راکسب کرد.

وی در ادامه گفت: فرانسه با ورود  ۸۴٫۷ میلیون نفر گردشگر در سال ۲۰۱۳ نسبت به سال گذشته رشد ۱٫۲ درصدی داشته و توانسته در رتبه اول جهان قرار گیرد؛ آمریکا نیز با ورود ۸/۶۹ میلیون نفر و رشد ۷/۴درصدی رتبه دوم جهان را دارد.

نعمتی به اسپانیا به عنوان سومین کشور جهان از نظر ورود گردشگر خارجی اشاره کرد و گفت: در سال ۲۰۱۳ میلادی  حدود ۷/۶۰میلیون نفر وارد این کشور شده اند، که با رشد ۶/۵ درصدی رتبه خود را از چهارمین کشور به سومین کشور جهان ارتقاءداد.

وی در خصوص ورود گردشگران خارجی به سایر کشورها  گفت :چین با ورود  ۵۵٫۷ میلیون نفر،ایتالیا ۴۷٫۷ میلیون نفر،ترکیه ۳۷٫۸ میلیون نفر، آلمان ۳۱٫۵ میلیون نفر،انگلیس ۳۱٫۲ میلیون نفر،روسیه ۲۸٫۴ میلیون نفر،تایلند ۲۶٫۵ میلیون نفر  و مالزی ۲۵٫۷ میلیون نفر رتبه چهارم تا یازدهم را به خود اختصاص داده اند.

هنگ کنگ با ورود ۲۵٫۷ میلیون نفر،اتریش ۲۴٫۸ میلیون نفر،اکراین ۲۴٫۷ میلیون  نفر و مکزیک ۲۴٫۲ میلیون نفر به ترتیب جایگاه ۱۲تا پانزدهم را کسب کردند.

خروج از نسخه موبایل