ایرانگرد نیوز

«مجید بهرامی» با تئاتر شهر وداع گفت

پیکر زنده‌ یاد مجید بهرامی بازیگر جوان تئاتر صبح روز دوشنبه ۲۶ آبان ماه برای آخرین وداع، اطراف مجموعه تئاتر شهر گردانده شد.

مراسم تشییع پیکر این هنرمند در تئاتر شهر آغاز شد. ابتدا با حضور علاقمندان و همکاران این هنرمند پیکر مجید بهرامی به تئاترشهر منتقل شد و بعد از قرائت فاتحه برای برگزاری مراسم، جمعت حاضر به تالار وحدت رفتند. در بخش بعدی که مقابل تالار وحدت برپا شد و احسان کرمی اجرای آن را بر عهده داشت تعدادی از هنرمندان از جمله فاطمه معتمدآریا، حسین پاکدل، بهرام ریحانی، رضا ثروتی، پانته‌آ پناهی‌ها صحبت‌هایی را درباره مجید بهرامی مطرح کردند.

در این مراسم احسان کرمی هنرمند تئاتر که اجرای این مراسم را برعهده داشت ضمن عرض تسلیت، درباره زنده‌یاد مجید بهرامی گفت: مجید بهرامی مردی بود که هیچ وقت مغلوب مرگ نشد، از او یک عکس بدون لبخند دیده نشده است. جامعه تئاتر و سینما مجید را از دست داد. او علاوه بر تئاتر جایزه خانه سینما را نیز بدست آورده بود.

فاطمه معتمدآریا در سخنانی درباره این هنرمند اظهار کرد: مجید بهرامی هنرمندی بود که هیچ وقت حیاتش خالی از زندگی نبود همه ما خاطرات دوست داشتنی و پر از عشقی از مجید داریم.

او افزود: اینکه برای او تسلیت بگویم برای من غیر ممکن است. چون او از حیات خود لذت را چشیده بود و برای همین همیشه بین ما باقی خواهد ماند.

معتمد آریا که در فیلم «گیلانه» با مجید بهرامی همکاری داشته است، ادامه داد: آن چیزی که مجید بهرامی می‌خواست دوستان مهربانی بود که در این سال‌های اخیر در کنارش بودند و او را ترک نکردند. هشت سال پیش به او گفته شده بود که زنده ماندش غیر ممکن است ولی او ماند تا به دوستانش نشان دهد که بودن چقدر مهم است. فقط می‌توانیم بگوییم خداحافظ رفیق.

پانته‌آ پناهی‌ها هنرمند تئاتر و سینما که سابقه همکاری با مجید بهرامی را دارد، درباره این هنرمند گفت: شایسته نیست که من در اینجا درباره مجید صحبت کنم چرا که دوستان خوبی در اینجا هستند که می‌توانند درباره او صحبت کنند. در اینجا جای هنرمندانی چون حامد محمد طاهری و عاطفه تهرانی که با مجید همکاری داشته‌اند خالی است.

او افزود:واقعا نمی‌دانم چه بگویم، این مجید بهرامی بودکه باعث شد من به گروه نمایش “سیاه‌ها” بپیوندم باور نمی‌کنم که او الان نیست. مطمئنا مجید بین ما است و زنده‌تر از همه ما، حضور دارد.

همچنین بهرام ریحانی هنرمند پانتومیم کار که خود مدتی است با بیماری سرطان دست به گریبان است‌، در سخنانی درباره مجید بهرامی عنوان کرد: مجید عزیز من برای سوگ تو نیامده‌ام، من در تئاتر شهر با تو و با همان لبخند همیشگی‌ات آشنا شدم. می‌دانم در همان لحظات آخر هم لبخند داشتی.

او ادامه داد: مجید عزیز در نمایشگاهی که در اواخر مرداد امسال برگزار کردی گفتی خیلی آدم‌های شریف را دیده‌ای اما از ناملایماتی‌ها هم گفتی. من به کسانی مثل رضا ثروتی درود می‌فرستم که زمانی مجید بهرامی نتوانست در کارش حاضر شود، اجرایش را متوقف کرد.

ریحانی تصریح کرد: واقعا تو نرفتی این ما هستیم که رفته‌ایم. واقعا کمتر بازیگر تئاتری می‌توانست سلامتی‌اش را مثل مجید بهرامی به خطر بی‌اندازد.

او در ادامه از حاضران در این مراسم خواست که یک دقیقه به احترام مجید بهرامی سکوت کنند .

در ادامه مهدی نادری کارگردان فیلم «بدرود بغداد» در سخنانی گفت: مهم‌ترین شخصیت مجید بهرامی در طی چهار سال مبارزه او با سرطان مشخص شد، این بیماری سر در یک سری مسائل بسیار ساده دارد که همه راه حل‌های آن را می‌دانیم، من به خودم جرات نمی‌دهم که برای مجید بهرامی اشک بریزم چون مدام در گوش من چیزهایی را می‌گوید.

او افزود: مجید بهرامی بچه با معرفت و با استعداد کوچه‌های تهران بود. کسی هیچ وقت اشک مجید را ندید اگر هم کسی اشک‌هایش را دیده باشد آن مادر و نزدیکانش بودند. اگر بخواهیم برای مجید مرثیه سرایی کنیم در واقع کاستی‌های خودمان را می گوییم. امیدوارم که خدا ما را بیامرزد.

در بخش دیگری از این مراسم احسان کرمی در سخنی کوتاه گفت: این دو جوانی که دیروز و امروز تشییع شدند، می‌تواند بهانه‌ای باشد تا جامعه هنری ایران و هنرمندان دورهم جمع شوند و یک جنبش ضد سرطان به راه بیفتد.

در این مراسم همچنین حسین پاکدل و رضا ثروتی متن‌های برای مجید بهرامی را خواندند.

در این مراسم تشییع هنرمندانی چون رخشان بنی‌اعتماد، لیلی رشیدی، محسن تنابنده، حمید پوآذری، جعفر پناهی، بابک حمیدیان،، ایرج راد، نرگس آبیار، رحمت امینی، اصغر همت، پرستو صالحی، احمد ساعتچیان، افسانه ماهیان، محسن عبدالوهاب، علی اصغر دشتی، ستاره اسکندری، زهرا صبری، ستاره پسیانی اتابک نادری، اصغر همت‌ و… حضور داشتند.

بعد از سخنرانی هنرمندان درباره مجید بهرامی، حجت‌الاسلام دعایی بر پیکر این هنرمند نماز خواند.

مجید بهرامی پس از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان شامگاه شنبه ۲۴ آبان ماه درگذشت.

از جمله فعالیت‌های او در تئاتر می‌توان به بازی در نمایش‌های «سیاها»،«خانه در گذشته ماست»،«عجایب المخلوقات» و… اشاره کرد و نقش او در فیلم «بدرود بغداد» نیز در خاطره تماشاگران سینما ثبت شده است.

پیکر او بعد از این مراسم در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) آرام خواهد گرفت. مراسم ختم او نیز روز چهارشنبه ۲۸ آبان ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ در مسجد حجت‌بن‌الحسن سهروردی برگزار می‌شود.

خروج از نسخه موبایل