برگزاری نمایشگاه هنر محیطی با عنوان «زندگی و مرگ» در کاخ نیاوران

نمایشگاه گروهی هنر محیطی با عنوان «زندگی و مرگ» ۲۹ و ۳۰ آبان ماه در نگارخانه جهان نمای مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این نمایشگاه با هدف حمایت از محیط زیست و حیات وحش، در قالب هنر جدید محیطی و مفهومی به همت هنرمندان جوان کشورمان مرضیه شیری و معصومه شعبانپور به مدت ۲ روز از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۶:۳۰ در نگارخانه جهان نما برگزار می شود.
در نمایشگاه «زندگی و مرگ» اجراهایی با موضوع جنگل و حیات وحش، فیلم کوتاه هنری با موضوع آب و خشکسالی که توسط ذهن خلاق هنرمندان یاد شده تهیه شده است و همچنین عکس های  مربوط به آن ها به نمایش گذاشته می شود و تلاش دارد تا توجه عموم مردم را نسبت به این مسائل جلب کند.
به گفته هنرمندان خالق این آثار از آنجایی که میراث فرهنگی نقش ارزشمندی در رابطه با موضوع یاد شده دارد، کاخ نیاوران فضایی مناسب برای نمایش آثار دیده شد؛ چرا که در این فضا عناصر شاخص تشکیل دهنده محیط زیست قابل لمس و موجود است و تاثیر گذاری بیشتر و عمیق تری را می تواند بر رابطه انسان با حفظ و ماندگاری محیط پیرامونش داشته باشد.
امروزه بحران های زیست محیطی در جهان به یکی از دغدغه های مهم انسان تبدیل شده است. در این راستا، هنر محیطی که هنری است با گرایش های مختلف، سعی دارد با نگرشی ، به رابطه انسان با طبیعت بپردازد و راهکارهایی جدید برای همزیستی با محیط اطراف در اختیارمان بگذارد و شرایطی را بوجود آورد تا هنرمند بتواند به واسطه خلق این گونه آثار در جهت عمق بخشیدن به ارتباط انسان با طبیعت و توجه به خطراتی که محیط زیست جهان امروز را تهدید می کند بپردازد.
گفتنی است هنر محیطی (Environmental Art) یکی از شاخه های هنر جدید است که تقریبا در همه جای دنیا مطرح و پذیرای مخاطبان خاص و عام است، تا جایی که در برخی موارد خود مخاطب نیز جزئی تفکیک ناپذیر از اثر است. هنر محیطی هنری است با گرایش های مختلف که سعی دارد ، با نگرشی نو به رابطه انسان با طبیعت بپردازد و راهکارهایی جدید برای همزیستی با محیط اطراف در اختیارمان بگذارد.
هنر محیطی  بیشتر روابط بیرونی در شرایط و محیط اطراف، فاکتورهای محیطی، رابطه با تأثیرات متغییر زیست محیطی در طبیعت و آلودگی محیطی را در بر می گیرد.
علاقه مندان جهت بازدید از نمایشگاه «زندگی و مرگ» می توانند ۲۹ و ۳۰ آبان ماه از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۶ به نگارخانه جهان نمای مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …