بارش برف و باران در جاده های ۴ استان/ انسداد برخی محورها

سرهنگ محمد اسفندیاری  در رابطه با آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشور، افزود: در حال حاضر محورهای زنجان ـ بیجار، خلخال ـ اردبیل و بانه ـ کردستان با بارش برف همراه شده است. همچنین بر اساس گزارش‌ها، محور زنجان ـ قزوین، زنجان ـ تبریز، کردستان ـ مریوان و محور تالش در گیلان با بارش باران همراه است.

وی در رابطه با خبری مبنی بر انسداد ۱۴۰ راه ارتباطی روستایی در آذربایجان شرقی، گفت: پلیس در راه‌های روستایی دور حضور ندارد و این مسیرها فرعی و خاکی بوده و پلیس عملا اقدامی نمی‌تواند انجام دهد.

به گفته جانشین رئیس پلیس راه کشور، مسئولیت پلیس، مدیریت عبور و مرور و کنترل ترافیک قبل از انسداد راه‌ها است. همچنین پلیس تنها در برخی از محورهای دوردست کوهستانی فعالیت غیردائمی دارد.

سرهنگ اسنفدیاری عنوان داشت: محورهای شمشک ـ دیزین و پونل ـ خلخال به دلیل برف و کولاک تا اطلاع ثانوی مسدود است و رانندگان می‌توانند از مسیرهای جایگزین تردد کنند.

وی در پایان از رانندگان خواست در ایامی که فصل بارندگی است، با رعایت سرعت مطمئنه حرکت کنند و تجهیزات زمستانی و ایمنی به ویژه زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند. همچنین قبل از سفر، وضعیت جوی راه‌ها را از طریق تماس با تلفن (۸۸۲۵۵۵۵۵) کنترل کنند.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …