تصویب شیوه نامه صدور گواهینامه حرفه‌ای گردشگری سلامت ویژه دفاتر دارای مجوز بند”ب”

شیوه نامه صدور گواهینامه حرفه ای گردشگری سلامت در سومین نشست تخصصی منطقه ای گردشگری سلامت استان های شمال و شمال شرق کشور در مشهد مقدس تنظیم،تدوین و ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری  با اعلام این خبر در نشست مطبوعاتی که عصر امروز، ۱۸ دی ماه  در مشهد مقدس و در حاشیه برگزاری سومین نشست تخصصی منطقه ای گردشگری سلامت استان های شرق و شمال شرق کشور برگزار شد افزود: تدوین این شیوه نامه کمک مهمی به توسعه گردشگری سلامت خواهد کرد.

وی افزود:نحوه دریافت این شیوه نامه به این صورت است که دفاتر خدمات مسافرتی که دارای مجوز بند ب هستند می توانند به ادارت کل میراث فرهنگی استان ها مراجعه و مدارک خود را ارائه داده و ثبت نام کنند.

وی گفت: بعد از ثبت نام مدارک به سازمان میراث فرهنگی در تهران به صورت آنلاین ارسال می شود و سپس در صورت تائید صلاحیت دفاتر خدمات گردشگری این شیوه نامه به آن ها صادر خواهد شد.

رحمانی موحد افزود: ضمن اینکه این دفاتر از طریق وزارت امور خارجه به نمایندگی های این وزارت خانه در استان ها معرفی می شوند.

وی هم چنین در پاسخ به سوالی در خصوص تدوین دستور العمل ارتقاءامنیت گردشگران خارجی گفت: این دستور العمل در شورای امنیت کشور بررسی و تدوین شده و هدف آن هم افزایی دستگاه های مختلف و افزایش میزان مشاکرت آن ها در تامین امنیت گردشگران خارجی است.

رحمانی موحد در ادامه صحبت های خود از گردشگری به عنوان یک مدیرت فرا بخشی یاد کرد که تصدی گری ها در این بخش بهتر است به بخش خصوصی واگذار شود.

معاون گردشگری کشور هم چنین به ظرفیت های گردشگری سلامت در ایران اشاره کرد و افزود: تخصص و حاذق بودن پزشکان ایرانی باعث شده تا گردشگری سلامت در ایران یک جایگاه ویژه ای پیدا کند.

ایران یک جزیره امن برای گردشگران است

حسن قشقاوی معاون کنسولی وزارت امور خارجه نیز در این نشست مطبوعاتی در پاسخ به سوالی در خصوص امنیت گردشگران در ایران گفت: ایران یک جزیره امن است و در سال های اخیر هیچ گونه حادثه ای برای هیچ کدام از گردشگران خارجی به وجود نیامده است.

وی افزود: هیچ استانی در ایران برای گردشگران خارجی نا امن نیست در حالی که برخی از شهرهای اروپایی و یا آمریکایی برای گردشگران خارجی نا امن است.

قشقاوی افزود: مهمان نوازی سنت دیرینه ایرانیان است و این سنت در ذات ایرانیان است و خوشبختانه همواره گردشگران خارجی از میزبانی ایرانیان به خوبی یاد کرده اند.

وی در ادامه و در پاسخ به وسال دیگری در خصوص لغو روادید با کشورهای همسایه گفت: در این خصوص آمادگی کامل داریم چراکه اعتقاد ما براین است که روابط ایران با کشورهای همسایه روابط بسیار متعالی است و این روابط در بهترین سطح ادامه داد.

معاون کنسولی وزارت امور خارجه گفت: در اربعین امسال بر اساس توافقات صورت گرفته با عراق لغو روادید صورت گرفت و ما این آمادگی را داریم که در شهادت حضرت امام رضا این لغو روادید را متقابلا انجام دهیم.

نائلی نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست با بیان اینکه گردشگری سلامت درمشهد از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: درمشهد ۵ بیمارستان خصوصی و یک بیمارستان خیریه وجود دارد که بار گردشگری سلامت بیشتر بر دوش این بیمارستان هاست.

گفتنی است در این نشست مطبوعاتی هم چنین مدیرانی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دانشگاه علوم پزشکی، وزارت امور خراجه، سازمان نظام پزشکی، اتحادیه ها و بخش های خصوصی نیز حضور داشتند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …