جاذبه‌های گردشگری ایران موهبت‌های الهی است که باید تبدیل به محصول شود

جاذبه‌های گردشگری ایران موهبت‌های الهی است که باید تبدیل به محصول شود
جاذبه های گردشگری، آثار تاریخی و میراث فرهنگی موجود در کشور موهبت های الهی است که این موهبت های الهی و ظرفیت های سرشار باید تبدیل به محصول و سپس تبدیل به خدمت شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، مرتضی رحمانی موحد پیش از ظهر امروز، ۱۸ دی ماه با بیان این مطلب در سومین نشست تخصصی منطقه ای گردشگری سلامت استان های شمال وشمالشرق کشور که در مشهد مقدس برگزار شد، افزود: در کشور ظرفیت های بی نظریی داریم که در حقیقت موهبت های الهی به شمار می روند که این ظرفیت های بزرگ در حقیقت به ما امکان این را می دهد تا به برنامه ریزی صحیح به توسعه گردشگری کمک فراوانی شود.

وی گفت: جاذبه های گردشگری، اماکن مقدس، میراث معنوی مانند آثار دفاع مقدس، آثار تاریخی، میراث فرهنگی و جاذبه های طبیعی در کنار ظرفیت های پزشکی در ایران باعث شده تا ضرورت برنامه ریزی برای توسعه گردشگری و تبدیل ظرفیت های موجود به محصول و سپس تبدیل محصول به خدمت فراهم شود.

رحمانی موحد گفت: یکی از مهمترین ظرفیت ها در ایران گردشگری سلامت و یا همان توریسم درمانی است چراکه حاذق بودن پزشکان ایرانی در کنار تجربه، تخصص و قدرت بالای آن ها در تشخیص و درمان بیماری ها باعث شده تا افراد بسیار زیادی برای درمان توسط پزشکان ایرانی تمایل پیدا کنند.

وی اضافه کرد: تخصص بالای پزشکان ایرانی باعث شده است تا حتی در اروپا نیز این تخصص و ارزش بالای پزشکان زبانزد باشد و حتی بسیاری از سیاستمداران بزرگ اروپا خود را به تیغ جراحان و پزشکان ایرانی بسپارند. وی در ادامه با بیان اینکه گردشگری یک فعالیت و مدیریت فرابخشی است که متشکل از اجزاء مختلفی است ادامه داد: ما در معاونت گردشگری با این نگاه فرابخشی با دستگاه های مختلف جلسات بسیار زیادی برگزار کردیم که در این جلسات به آسیب شناسی مسایل گردشگری خصوصا تورسیم درمانی و گردشگری سلامت پرداختیم که ماحصل این این جلسات بسیار ارزشمند است.

معاون گردشگری کشور ادامه داد: آنچه که ما به دنبال آن هستیم این است که تصدی گری بر عهده بخش خصوصی قرار گیرد که این موضوع منطبق بر سیاست های اقتصاد مقاومتی است و با این نگاه موضوعات مورد نظر را آسیب شناسی کردیم.

وی ادامه داد: بعد از سه ماه برگزاری جلسات با دستگاه های مختلف و آسیب شناسی های انجام شده حوزه گردشگری سلامت با حضور دستگاه های متولی از جمله وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه، سازمان نظام پزشکی و … به یک الگوی در همکاری رسیدیم که این الگویک چتری می تواند باشد که افراد و دستگاه های مختلف را در یک جا جمع کند.

وی با بیان اینکه ماحصل این جلسات باعث شد تا شواری راهبردی گردشگری سلامت یک کار بین دستگاهی را آغاز کند ادامه داد: شیوه نامه صدور گواهینامه فعالیت حرفه ای دفاتری که در این حوزه فعالیت می کنند به تصویب این شورا رسید.

وی در ادامه صحبت های خود به تاریخچه برگزاری نشست های تخصصی منطقه ای گردشگری اشاره کرد و افزود: نشست اول در تبریز، نشست دوم در اهواز و این نشست در مشهد برگزار شده و نشست چهارم نیز در تهران برگزار خواهد شد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …