رئیس سازمان میراث‌فرهنگی خبر داد معرفی جاذبه‌های گردشگری و آثار نفیس صنایع‌دستی ایران در اکسپو میلان

نمایشگاه اکسپو میلان فرصت مناسبی برای عرضه و معرفی جاذبه‌های گردشگری و آثار شاخص و نفیس صنایع دستی کشورمان است.

مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه بازدید محمدرضا نعمت زاده  وزیر صنعت، معدن و تجارت از نمایشگاه صنایع دستی و پژوهشکده هنرهای سنتی سازمان، گفت: اکسپوها هر ۵ سال یکبار برگزار می‌شود و خوشبختانه در نمایشگاه اکسپو ۲۰۱۵ در میلان ، فرصت خوبی برای نمایش توانمندی‌ها و جاذبه‌های کشورمان فراهم شده است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در اکسپو میلان بخش قابل توجهی از فضای هزار و ۹۰۰ متر مربعی غرفه جمهوری اسلامی ایران به عرضه صنایع دستی و معرفی آثار شاخص هنرمندان کشورمان اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد: در این نمایشگاه با استفاده از امکانات سمعی و بصری، جاذبه‌های گردشگری ایران اعم از ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی، زیارتی و بخش سلامت به بازدیدکنندگان اکسپو که قریب به ۲ تا ۳ میلیون نفر از سراسر دنیا هستند، معرفی و عرضه می‌شود.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه اکسپو میلان فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و معرفی صنایعدستی و هنرهای سنتی کشورمان است، یادآور شد: تلاش می‌کنیم تا از این فرصت برای جذب گردشگران خارجی که سیاست اصلی ما در حوزه گردشگری است بهره کافی ببریم.

یادآور می‌شود، وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز ۱۱ فروردین ماه با همراهی سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و به منظور بازدید از آثار شاخص صنایع دستی انتخاب شده برای نمایش در اکسپو میلان، در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حضور یافت.
نمایشگاه اکسپو میلان ۱۱ اردیبهشت سال ۹۴ در شهر میلان ایتالیا برگزار می‌شود، مفهوم غرفه جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه، سفره است که از طریق آن، انسان های سراسر جهان از رحمت پروردگار بهره مند می شوند. غرفه ایران به شکل سفره طراحی شده و  سه موضوع اصلی غرفه ، سنت، دوام پذیری و تنوع پذیری است. غرفه ایران در ۱۹۵۰ متر مربع، در دو طبقه است. طبقه بالا به فضای نمایشگاهی اختصاص داده شده و به هفت منطقه جوی ایران تقسیم شده و در طبقه پایین، محصولات صنایع دستی و جاذبه های گردشگری و غذاهای ایرانی و سایر خدمات لازم برای بازدیدکننده ها عرضه می شود.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …