بیش از۲۳ هزار مورد با سامانه ۰۹۶۲۹ تماس گرفته شد

معاون گردشگری اعلام کرد ۲۳ هزار و ۲۵۰ مورد تماس با سامانه ۰۹۶۲۹  گرفته شد که فقط ۹۸ مورد آن شکایت بوده است.

مرتضی رحمانی موحد در نشست خبری روز یکشنبه ۱۶ فروردین که در محل ستاد هماهنگی خدمات سفر برگزار شد با اشاره به این که این آمار از ۲۵ اسفند ۹۳ تا ۱۴ فروردین سال جاری است گفت:۹ هزار و ۳۰۰ تماس مربوط به راهها، ۴ هزار و ۶۰۰ مورد مربوط به هواشناسی ،۲هزار و ۱۰۰ مورد مربوط به جاذبه های گردشگری،هزار و ۲۲۰ مورد مربوط به  اماکن اقامتی و۲۲۰ مورد مربوط به دفاتر خدمات مسافرتی بوده است.

او در خصوص ۹۸ مورد شکایت نیزگفت:۴۹ مورد از این شکایت ها مربوط به دفاتر خدمات مسافرتی و ۲۰ مورد هم مربوط به مراکز اقامتی و هتل ها بود.

رحمانی موحد در پاسخ به سوال وضعیت آماری فرم های نظرسنجی اظهار داشت:بررسی این فرم ها زمان بر است و بعد از جمع بندی نهایی نتایج طی اطلاعیه ای اعلام خواهد شد.

او درخصوص بازرسی از مراکز مختلفی اقامتی،پذیرایی و تاسیسات گردشگری عنوان کرد:در ایام نوروز بازرسی به شکل تلفیقی از سوی سازمان ها و مراکز مختلف انجام شده است.

رحمانی موحد افزود:۱۳ هزار و ۱۱۵مورد بازرسی از سوی سازمان تعزیرات انجام شده است و حدود ۴۶ هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است.

او در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره خدمات رسانی مراکز اقامتی آموزش و پرورش گفت:واحدهای اقامتی آموزش و پرورش متنوع است ،اردوها و باشگاههای ورزشی و کلاس های مدرسه که تجهیز شده و در اختیار مسافران نوروزی قرار می گیرد.

رحمانی موحد با اشاره به این که اولویت اسکان با فرهنگیان است  اعلام کرد:در برخی  از استان ها که حجم مسافران زیاد بود ،پس از هماهنگی با استاندار تصمیم گرفته شد این مراکز پذیرش عادی نیز داشته باشند.

او در پاسخ به این سوال که  هزینه  اقامت در این مراکز باید رایگان باشد، گفت: مراکز تحت پوشش آموزش و پرورش به جهت میزان امکاناتی که ارایه می دهد در سه رتبه ۱۲ هزار ،۱۸ هزار و ۲۵ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

معاون گردشگری در ادامه به تشریح اقدامات تبلیغاتی و اطلاع رسانی پرداخت و گفت:۲هزار و ۸۰۰ پایگاه اطلاع رسانی در کل کشور،۲۳۰ تلوزیونی شهری در شهرهای بزرگ و ۳۰ میلیون اقلام تبلیغاتی  برای اطلاع رسانی مسافران نوروزی در نظر گرفته شد.

او با اشاره به این که بر اساس آمار بیشترین تردد از  پایانه های مهران، بازرگان و باشماق و مرز زمینی بوده است گفت: ۷۵۸ هزار و ۵۸۷ نفر از پایانه های مرزی تردد داشته اند.

رحمانی موحد درباره مراکز خدمات بهداشتی بین راهی عنوان کرد: قبل از عید با جوامع واحد های پذیرایی بین راهی ،مجتمع های بین راهی و مساجد صحبت کردیم که در این ایام آمادگی لازم را برای خدمات رسانی داشته باشند.

او افزود: از مساجد درخواست کردیم با افزایش ساعت کاری خود  شرایط فراهم کنند تا مسافران علاوه بر عبادت از امکانات بداشتی هم بهرمند شوند.

رحمانی موحد تصریح کرد: احداث مراکز خدمات بهداشتی بین راهی نیاز اساسی در کشور محسوب می شود ،البته مجوز  احداث این مراکز به وزارت راه باز می گردد.

او در ادامه  گفت:امروزه در بسیاری از کشورها مراکز خدمات بهداشتی بین راهی با دریافت وجهی خدمات مناسب و بهداشتی ارایه می کنند ،و در واقع این نوع خدمات به سمت اقتصادی شدن پیش می رود.

معاون گردشگری یکی از سیاست های سازمان را برای آینده تبدیل اقامتگاههای موقت چادر به اماکن مسقف دانست گفت:زمینه آن مهیا شده، و مکان هایی را به این موضوع اختصاص خواهیم داد.

او همچنین خاطر نشان کرد هتل ها ،مهمانپذیرها و هتل آپارتمان ها  ی تحت نظارت سازمان در ایام نوروز  ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر را اسکان دادند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …