با همکاری سازمان میراث فرهنگی و بانک ملی توریست کارت رونمایی شد

توریست کارت با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بانک ملی ایران رونمایی شد.

مراسم رونمایی از توریست کارت ملی امروز ۱۹ فروردین ماه با حضور مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری، اعضای هیات مدیره بانک ملی و مسئولین شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در بانک ملی شعبه فرودگاه امام خمینی(ره) برگزار شد.

معاون گردشگری در این مراسم با اشاره به اینکه نوع و نحوه ارائه خدمات به گردشگران، در انتخاب مقصد سفر به افراد تاثیرگذار است، یادآور شد: یکی از مهمترین خدماتی که کشورها به گردشگران ارائه می دهند خدمات ارزی و و مالی است، چراکه گردشگر به امنیت لازم برای فعل و انفعالات مالی نیاز دارد.

رحمانی موحد ادامه داد: اقامت، حمل و نقل، نحوه رفتار  و تعامل با گردشگران و بسیاری از موارد مرتبط با گردشگری در کشور ما مورد توجه و اهتمام قرار گرفته است اما با توجه به شرایط کشورمان و تحریم های ناعادلانه ای که اعمال شده است، یکی از نواقص ما در این بخش خدمات ارزی بود.

وی تصریح کرد: برای رفع این نقصان، طی گفتگوهایی که با بانک ملی به عنوان بانک پیشگام در حوزه خدمات بین المللی انجام شد، تهیه توریست کارت ملی در دستور قرار گرفت.

معاون گردشگری با بیان اینکه توریست کارت، زمینه و بستر، میزبانی مناسب تر از گردشگران را فراهم می آورد، یادآور شد: این کارت به گونه ای طراحی شده است که خریدهای مربوط به صنایع دستی، سوغات، اقامت و سایر خریدهای گردشگران را با سهولت بیشتری ممکن می سازد.

رحمانی موحد با تبریک رونمایی توریست کارت به جامعه گردشگری، این رویداد را یک رویداد ملی دانست و از آن به عنوان خواسته و انتظار گروههای مختلف گردشگری یاد کرد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …