ایرانگرد نیوز

برنامه ریزی در حوزه جذب گردشگر خارجی از اصول گردشگری است

مراسم اعطای مجوز به  ۹ نمایندگی اطلاع رسانی گردشگری خارج از کشور با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری و ابوالقاسم ایرجی رییس کانون اتومبیلرانی و جهانگردی عصرامروز ۲ اردیبهشت ماه برگزار شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دراین مراسم مسعود سلطانی فر با اشاره به  وجود دلایل مختلف در زمینه کافی نبودن جذب گردشگر خارجی به کشور افزود: در این زمینه به شدت نیاز به گسترش شبکه جذب گردشگران خارجی احساس می شد که خوشبختانه با توجه و اهتمام کافی دولت در زمینه لزوم ارتباط گسترده تر با دنیا در این زمینه برنامه ریزی های خوبی صورت گرفت.

وی با تاکید بر این مطلب که توجه و برنامه ریزی ویژه در حوزه جذب گردشگر خارجی از اصول این صنعت است افزود: در حال حاضر با تلاش های انجام شده در این زمینه از سوی سازمان، آمار ورود گردشگران خارجی به کشور افزایش چشمگیری داشته و امیدواریم با ادامه این روند در ۳ تا ۵  سال آینده بر تعداد گردشگران ورودی به کشور افزوده شود.

وی گفت: در صورت توسعه تحقیق، بررسی و همکاری های درون بخشی و میان بخشی برای افزایش تعاملات فرهنگی می توانیم هم ظرفیت گردشگری را افزایش دهیم و هم درآمد های حوزه گردشگری را به سطح قابل قبولی در کشور برسانیم و دستیابی به این مهم می تواند حتی در کوتاه مدت مشکل اشتغال را نیز در کشور کاهش دهد.

سلطانی فر با اشاره به رتبه ۳۳ ایران در حوزه گردشگرورودی در جهان گفت: سهم ما از این آمار باید افزایش یابد، بسیاری از زیر ساخت ها را می توان ایجاد کرد، البته بخشی از مشکلات و مسائل مانند روادید، پروازها و اماکن اقامتی به خاطر تحریم های نا عادلانه بود که به زودی برطرف می شود.

وی تاکید کرد: ببیش از ۹۹ درصد افراد و گردشگرانی که از کشور های دیگر به ایران سفر می کنند پس از بازگشت در مصاحبه با رسانه های کشورشان بر این امر اذعان دارند که تصورمان نسبت به ایران بعد از سفر به این کشور کاملا تغییر کرده و بسیار مثبت شده است و حتی برای سفر دوباره به ایران ابراز علاقه می کنند.

معاون رئیس جمهوری در ادامه خطاب به نمایندگان اطلاع رسانی گردشگری خارج از کشور و با اشاره به آغاز طرح ایجاد مقاصد جدید سفر در کشور از نوروز ۹۴ گفت: تک تک استان های کشور ما دارای جاذبه های بی بدیل گردشگری هستند و وظیفه مهم در معرفی این جاذبه ها به مردم داخل و نیز به گردشگران خارجی بر عهده ما و شما به عنوان متولیان میراث فرهنگی و گردشگری است که باید در راستای رسیدن به این هدف ارزشمند کوشید.

رئیس سازمان میراث فرهنگی در پایان با اشاره بر لزوم انجام چنین فعالیت هایی در حوزه رونق گردشگری افزود: امیدوارم با همکاری شما دوستان و همکاران بتوانیم به اهداف پیش بینی شده در حوزه توسعه صنعت گردشگری و معرفی هرچه تمام تر ایران و جاذبه های آن در سراسر دنیا دست یابیم.

گفتنی است، در این مراسم نمایندگان اطلاع رسانی خارج از کشور به معرفی فعالیت ها و اقدامات و نیز طرح مشکلات خود پرداختند و خواستار کمک و حمایت همه جانبه سازمان میراث فرهنگی در راستای اعتلای میراث فرهنگی توسعه گردشگری در کشورشدند.

بر اساس این گزارش در این مراسم مجوز نمایندگان اطلاع رسانی گردشگری خارج از کشور برای ایجاد دفاتر اطلاع رسانی در پایتخت کشورهای اسپانیا، ژاپن، سوئیس، سنگاپور، مالزی، عمان، ایتالیا و دو دفتر در چین به نمایندگان آنها اعطا شد.

خروج از نسخه موبایل