نخستین رویداد جهانی استارت‌آپ ویکند گردشگری ایران

مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که از ابتدای تیرماه سال ۹۳ فعالیت خود را با ۲ برنامه «۱۰۰ در ۱۰۰» و «۱۰۰ استارتاپ» آغاز کرده است تا کنون توانسته است رویدادهای متعددی را در سراسر کشور برگزار کند. از این رو و در راستای ادامه این برنامه، ۲۰ تا ۲۳ خردادماه، استارتاپ ویکند تهران با موضوع تخصصی گردشگری، در کاخ نیاوران برگزار خواهد شد.

سخنرانان این رویداد سید جهانگیر آقازاده (از بنیان‌گذاران استارت آپ ویند در ایران، کارآفرین در حوزه فناوری، مشاور سرمایه‌گذاری و مدرس دانشگاه)، سید مرتضی موسویان (رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال)، رضا باقری اصل (معاون دولت الکترونیک) و محمدحسن طالبیان (معاون میراث فرهنگی و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی) می باشد.

 

داوران استارتاپ ویکند گردشگری تهران، رضا سمیع زاده (مؤسس مرکز اپل ایران و عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا (س)، حسن نجفی سولاری (مشاور وزیر، مشاور دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی)، پیام حنفی زاده (عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و مدیر گروه مدیریت فن‌آوری اطلاعات) و روزبه منیری (فعال حوزه گردشگری) هستند.

یازده مربی استارتاپ ویکند گردشگری تهران را هدایت می‌کنند که از جمله این مربیان روزبه بهرامعلی، حامد صابر، مجید علوی زاده، هومر برقانی، آرش نورآقایی، منصور خضرایی منش، آرش ایزدیار، آرش میلانی، محمدرضا حدادی، سید جعفر خورشاد و سروش ایوبی خواهند بود.

حامیان جهانی رویداد استارتاپ ویکند گردشگری، شرکت گوگل، استارتاپ ویکند، سایت آمازون، Evenrbrite،.CO و اینتویت دِوِلوپِر هستند.

حامیان راهبری این رویداد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران، شرکت پژواکز و حامیان تجاری آن مرکز شتابدهی و نوآوری، کانون کارآفرینی ایران، شرکت‌های راگا، مانا، مارکوپلو و گردش نما خواهند بود.همچنین دانشگاه تهران، شرکت هواپیمایی هما، IFTGA و ETOURISM حمایت علمی و معنوی استارتاپ ویکند گردشگری تهران را بر عهده دارند.

 

برگزارکنندگان این رویداد سید جهانگیر آقازاده از بنیانگذاران استارت آپ ویند در ایران، کارآفرین در حوزه فناوری، مشاور سرمایه‌گذاری و مدرس دانشگاه)، الهه اکبری (کارشناس ارشد علوم اقتصادی، کارآفرین اجتماعی حوزه زنان، فعال حوزه تجارت الکترونیک صنایع‌دستی و مدرس دانشگاه) و اشکان بروج (کارشناس ارشد بازاریابی گردشگری، کارآفرین حوزه گردشگری الکترونیک و توسعه پایدار گردشگری، مشاور و مدرس دانشگاه در حوزه گردشگری و هتل‌داری) هستند.

در برنامه ۱۰۰ در ۱۰۰ که شامل برگزاری ۱۰۰ رویداد کارآفرینی در طول ۳ سال است، طی ۹ ماه سال ۹۳، ۲۷ رویداد استارتاپ ویکند در ۱۶ شهر ایران، شامل تهران با ۸ رویداد، اصفهان با ۲ رویداد، مشهد با ۳ رویداد، شیراز، زنجان، بیرجند، ارومیه، ساری، شوشتر، گرگان، قزوین، آمل، اهواز، بوشهر، سبزوار و یزد برگزار شد که در واقع نوعی رکوردشکنی در ایران و جهان محسوب می‌شود.در این رویدادها بیش از ۳۰۰۰ نفر صاحب ایده، دانشجو، فارغ‌التحصیل و فعالان استارتاپ حضور داشتند. همچنین در برگزاری این رویدادها دانشگاه‌های مختلف کشور و بنیادهای نخبگان استانی مشارکت داشته‌اند.
استارتاپ ویکند، رویدادی آموزشی- تجربی است که ۳ روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار می‌شود. در این رویداد، شرکت کنندگان صاحب ایده گرد هم می‌آیند تا طی ۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل دهند و هر گروه ایده ای را اجرا کند.در سال ۹۴، قرار است بیش از ۳۰ رویداد کارآفرینی در سراسر کشور (با مشارکت ۳۵۰۰ نفر خلاق و نوآور و صاحب ایده) و ۲ دوره شتابدهی (با معرفی ۲۰ استارتاپ جدید) برگزار شود.
شتابدهنده‌ها مراکز حمایت و سرعت‌بخشی به توسعه کسب‌کارهای نوپا (استارتاپ‌ها) هستند که ایده‌های منتخب رویدادهای استارتاپ ویکند و کارآفرینان مشتاق می‌توانند از طریق برنامه‌های آموزشی، سرمایه اولیه و فضای کار این مراکز به توسعه ایده‌های خود بپردازند.
استارتاپ ویکند گردشگری تهران، ۲۰، ۲۱ و ۲۲ خردادماه، در کاخ نیاوران، واقع در تهران، خیابان نیاوران، ضلع شمال شرقی میدان نیاوران، برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد می‌توانند با دبیرخانه استارتاپ ویکند گردشگری به شماره ۴۴۸۷۳۷۱۵۰۲۱ ارتباط برقرار کنند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …