با حضور معاون گردشگری کشور؛ همایش توسعه ملی پایدار شهری در قزوین برگزار شد

همایش توسعه ملی پایدار شهری با حضور رحمانی موحد معاون گردشگری کشور ، محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی ، مهدی حجت ، پیروزحناچی در برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین؛ مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه این همایش با اشاره بر لزوم توجه به حوزه گردشگری گفت: گردشگری و معماری احساس و الزام است که فاکتورهای مشترک دارند و با ترکیب شدن می توانند تاثیرهای بسیاری در جامعه داشته باشند.
وی افزود: گردشگری خلاق نیز یکی از فاکتورهای خلاقیت در طراحی خلاقانه شهری است که باید به آن توجه کرد در همین راستا استانداری ها و شهرداری ها باید در طراحی شهرها به تاریخ و فرهنگ و تمدن نگاه کلان و ویژه داشته باشند.
وی ادامه داد: کشور به دلایل خاص نمی تواند در گردشگری انبوه وارد عمل شود و سرمایه گذاری کند به همین منظورما باید به گردشگری خاص توجه کنیم.
در ادامه این همایش محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه سازمان افزود: در یک شهر باید تعادل وجود داشته باشد یعنی هرچیزی درجای خود باشد و این تعادل است که مکان را برای زندگی آماده می کند، محیط ها بنا برتفاوت هایی که دارند نوع زندگی و فرهنگ درآنها متفاوت است.
وی افزود: ما انسان ها در حال حاضر مخل محیط زیست شده ایم ، اصل نیستیم و سرگردان و پریشان حالیم و هیچ برنامه درستی نداریم باید دست از رفتارهای شکاری برداشته و رفتاری پرستار گونه داشته باشیم تا بتوانیم محیط و شرایط مناسبی را برای زندگی طراحی کنیم.
وی گفت: در ایران با توجه به معماری های موجود نشان داده می شود که سرزمین خشکی داشتیم ولی معماران ما با ذکاوت بناهایی را ایجاد کردند که می تواند به این مشکل غلبه کند، ما باید گوش هایمان را کوک کنیم نگاه هایمان را تغییر دهیم تا در راه درست پایداری قرار گیریم.
گفتنی است، هم اکنون دومین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر با حضور رحمانی موحد معاون گردشگری کشور، روزبه استاندار قزوین، حبیبی معاون عمرانی استاندار و حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی قزوین و اعضای ستاد در استانداری قزوین در حال انجام است.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …