درخواست پلیس راه البرز از مردم: هموطنان مسافرت خود در تعطیلات عید سعید فطر را توزیع کنند

رییس پلیس راه البرز تاکید کرد که باتوجه به تعطیلات عید سعید فطر و افزایش سفرهای تابستانی هموطنانی که قصد مسافرت دارند، سفرهای خود را توزیع کنند.

سرهنگ رضا اکبری روز سه شنبه درگفتویی افزود: با توجه به اینکه قبل از عید سعیدفطر روزهای تعطیل قرار گرفته، رانندگان برای سفر به گونه ای برنامه ریزی کنند که موجب تشدید ترافیک در محورهای ارتباطی استان البرز و شمال کشور نشوند.

وی اضافه کرد: درمحور کرج – چالوس با اعمال محدودیت های ترافیکی سعی در کاهش ترافیک دراین محورشده اما پیش بینی می شود که در محورهای آزادراهی شاهد ترافیک سنگینی درروزهای آینده باشیم.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با شروع این تعطیلات مرحله دوم طرح تابستانی پلیس راه نیز در استان البرز اجرا می شود و ماموران با آمادگی کامل درتمامی محورهای اصلی استان البرز حضور خواهند داشت.

اکبری گفت: در اجرای این طرح بیش از۷۰ تیم پلیس با استقرار در پایگاه های ثابت و سیار فعالیت خود را آغاز کرده اند و علاوه بر تیم های خودرویی از تیم های موتورسوار نیز استفاده می شود.

وی افزود: در اجرای طرح تابستانی دوربین های سرعت سنج ثابت و سیار، روزانه برای کنترل سرعت خودروها در این استان فعال شده است.

اکبری خاطرنشان کرد: ماموران دراین مرحله ازطرح بر رفتار رانندگان به صورت ویژه نظارت وکنترل خواهند داشت و با اجرای طرح های اقدامات کنترلی بر ناوگان حمل ونقل عمومی و مسافربری، موتورسیکلت سواران و همچنین ناوگان حمل باربری را خواهند داشت.

وی گفت : علاوه براین نیز با بکارگیری دوربین های ثبت تخلف درجاده کرج- چالوس تخلفات حادثه ساز ازحوادث درجاده کوهستانی کرج – چالوس پیشگیری می شود.

وی اضافه کرد: دوربین های هوشمند ثبت تخلف تخلفات انحراف به چپ وسبقت وسرعت غیر مجاز را ثبت کرده و با توجه به اینکه ازطریق سیستم پلاک خوان کنترل می شود، عکس آنها نیز گرفته می شود.

سرهنگ اکبری گفت: انحراف به چپ، سرعت و سبقت غیرمجاز ازشایع ترین تخلفات در سطح محورهای کوهستانی به ویژه جاده کرج -چالوس است که موجب بسیاری ازتصادفات یا انسداد جاده می شود.

رییس پلیس راه استان البرز گفت: مرحله دوم طرح تابستانی پلیس راه استان البرز تا چهارم مهر ماه جاری ادامه خواهد داشت.

رییس پلیس راه استان البرز اظهار امیدواری کرد : با همکاری خوب مردم شاهد نهادینه شدن فرهنگ درست رانندگی کردن در کشور و از جمله استان البرز باشیم.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …