جشنواره گردشگری در مسیر جاده ابریشم برگزار می‌شود

جشنواره گردشگری فرهنگی « خراسان شمالی» در مسیر جاده ابریشم در منطقه نمونه گردشگری ملی باباامان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان شمالی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با اعلام این خبر افزود: براساس بخشنامه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به استانداران سراسر کشور برگزاری حداقل یک رویداد فرهنگی یا نمایشگاه و جشنواره در استان ها با هدف جذب گردشگر تکلیف شده که در اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان هم یک جشنواره فرهنگی- گردشگری به ستاد استان پیشنهاد داده که اجرای آن مورد تصویب قرار گرفت و اکنون در مرحله اطلاع رسانی و برنامه ریزی و هماهنگی انجام آن هستیم.

سویدانلویی هدف از برگزاری این جشنواره را  معرفی جاذبه های گردشگری، صنایع دستی و سوغات خراسان شمالی و سایر استان ها عنوان کرد.

وی گفت: طرح جانمایی اجرای جشنواره با الهام از معماری یکی از کاروانسراهای مسیر جاده ابریشم در استان خراسان شمالی شکل گرفته و در فضای مقابل ورودی کاروانسرا هر شب بعد از اذان مغرب برنامه « شب فرهنگی خراسان شمالی» با حضور مسئولان شهرستانها و هنرمندان و نخبگان و مشاهیر فرهنگی هریک برگزار می شود و موسیقی و تئاتر، مسابقه و سرگرمی و… نیز از برنامه های دیگر جشنواره است.

سویدانلویی از دیگر برنامه های اجرایی در حاشیه جشنواره به برگزاری تورهای نیم روزه ارزان قیمت گردشگری در سطح شهرستان برای میهمانان و مسافران و گردشگران عنوان کرد و افزود: این تورها در سه نقطه جاذبه های تاریخی شهر بجنورد، مجموعه تاریخی- تفریحی بش قارداش و نیز روستای هدف گردشگری اسفیدان معروف به « ماسوله خراسان» برگزار می شود.

وی در پایان افزو:به منظور اطلاع رسانی به هم استانی ها و مسافرین گرامی در محورهای مواصلاتی اصلی استان و سطح شهر بجنورد نصب تابلو و بنر صورت می گیرد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …