جذب ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه با اجرای طرح گردشگری آبیدر

سلطانی فر در بازدید از منطقه آبیدر استان کردستان خواستار اجرای ۳۵ طرح گردشگری ، اقامتی و پذیرایی در این منطقه  شد، طرح هایی که به گفته وی می تواند زمینه اشتغال جوانان را فراهم کرده و بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی به ویژه سرمایه گذاران بومی استان را در منطقه جذب کند.

به گزارش مرکز روابط عمومی سازمان میراث  فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با سفر به استان کردستان از اماکن تاریخی و گردشگری این استان اعم از روستای هورامان تخت شهرستان سروآباد، دریاچه زریوار مریوان، آبیدر سنندج، عمارت تاریخی خسروآباد، موزه سنندج، خانه کرد، خانه صنایع دستی و کارگاه مجسمه سازی استاد هادی ضیاء الدینی بازدید کرد.

سلطانی فر در بازدید از روستای هورامان اظهار داشت: بحث ثبت جهانی این روستا در فهرست یونسکو در سازمان مطرح است و در این سفراز مسوولان محلی استان خواسته شد اقدامات لازم را به منظور جفظ سیما و منظر و بافت تاریخی این روستا انجام دهند.

وی افزود: روستای هوارمان از کاندیداهای سازمان برای ثبت جهانی در ۲ تا۳ سال آینده در یونسکو است .
سلطانی فر همچنین با اشاره به بازدید خود از دریاچه زریوار مریوان، اظهار داشت : در طرحی که بررسی شد قرار است با مسوولین استان هماهنگی لازم به عمل آید تا ضمن استفاده از جاذبه های گردشگری این دریاچه، موانع سرمایه گذاری در این حوزه برطرف شود .

وی همچنین با اشاره به بازدید از ۲ هتل در حال ساخت استان کردستان گفت: در این سفر برای تامین تسهیلات مورد نیاز ۱۰ هتل و هتل آپارتمان در حال ساخت در استان کردستان از محل صندوق توسعه ملی یا منابع داخلی بانکها اقدامات لازم انجام شد به گونه ای که با این اقدامات ، پروژه های مذکور ظرف ۲ سال آینده بهره برداری شود.
سلطانی فر همچنین در بازدید از خانه آصف که قسمتی از خانه کرد است، اظهار داشت: برای پیشبرد پروژه های توسعه و مرمت این خانه تاریخی و نیز  عمارت تاریخی خسرو آباد تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی با اشاره به بازدید از منظر ه آبیدر در سنندج  اظهار داشت: با توجه به جاذبه کم نظیر طبیعی آبیدر در کنار سنندج، این مجموعه می تواند باعث سرمایه گذاری بخش خصوصی و ایجاد مراکز اقامتی و گردشگری دراین منطقه شود، اما با توجه به توقف این سرمایه گذاری ها، از مدیران محلی خواستیم تا موانع این سرمایه گذاری ها در آبیدر برطرف شود و این مراکز دوباره در این منطقه فعال شوند تا باعث جذب گردشگر بیشتر و فعال شدن بخش خصوصی در این بخش شوند .

سلطانی فر در این بازدید خواستار اجرای ۳۵ طرح گردشگری ، اقامتی و پذیرایی در منطقه آبیدر شد که در طرح مطالعات توسعه آبیدر دیده شده بود . طرح هایی که به گفته وی می تواند زمینه اشتغال جوانان را فراهم کرده و بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی به ویژه سرمایه گذاران بومی استان را در منطقه جذب کند .

سلطانی فر ادامه داد: باید از سرمایه گذاران بخش خصوصی  و یا افرادی که در ایجاد هتلها و مراکز اقامتی  می توانند میراث فرهنگی و گردشگری را یاری کنند دعوت به عمل آید تا حوزه گردشگری و ایجاد مراکز اقامتی در این استان توسعه پیدا کند.

وی بیان داشت: استان کردستان دارای قابلیت ها و پتانسیلهای بسیار خوب و ارزشمندی برای توسعه گردشگری است و با ورود سرمایه گذاران خارجی و همچنین حمایت و هدایت آنها می توان گردشگری در استان کردستان را رونق بخشید.

سلطانی فر با اشاره  به سفر پیش روی رییس جمهور و هیات دولت به استان کردستان اظهار داشت: با توجه به سفر قریب الوقوع رییس جمهور و هیات دولت به استان و برنامه ریزی انجام شده ، بخش گردشگری می تواند موتور محرکه اقتصاد استان باشد و امیدواریم در این سفر،  روند تخصیص  اعتبارات به بخش های مذکور در استان کردستان به سرعت رشد کند و زمینه توسعه هر چه بیشتر کردستان و تامین معیشت جوانان این استان را فراهم آورد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …