معاون صنایع دستی کمپین حمایت از حمایت در حوزه صنایع دستی ایجاد شود

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان ایجاد کمپینی در حمایت از حمایت هایی که باید در راستای ساماندهی و شکوفایی صنایع دستی صورت گیرد را ضروری دانست.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان در ادامه نشست خبری رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار در سالن فجر سازمان برگزار شد با اشاره بر لزوم توجه به صنایع دستی در کشور گفت: این معاونت در راستای توجه به حوزه صنایع دستی اقدامات خوبی را صورت داده است و هم اکنون در تلاش هستیم که صنایع دستی را بیش از پیش توسعه بخشیم.
وی در ادامه در پاسخ به خبرنگار مجله ایرانا در زمینه اینکه تا چه حد به حوزه بسته بندی، طراحی و بازاریابی در زمینه صنایع دستی توجه می شود گفت: پیشنهاد بسیار خوبی است و ما خوشحالیم که اصحاب رسانه برای موضوع صنایع دستی و هر آنچه با آن در ارتباط است اهمیت قائل هستند و توجه بسیار دارند به همین منظور نیز به تازگی اداره طراحی و بسته بندی را ایجاد کرده ایم که فکر و اقدام بسیار مناسبی است و در زمینه طراحی و اجرای بسته بندی مناسب فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: بسته بندی در حوزه فروش صنایع دستی بسیار بر امر فروش و رونق آن تاثیر دارد، اما نکته مهم در این رابطه توجه به فرهنگ است که باید در این زمینه فرهنگ سازی شود، ما معتقدیم با راه اندازی این اداره می توان درمدت کوتاهی مسئله بسته بندی را حل کرد.
نامور مطلق با اشاره بر اهمیت بازاریابی در حوزه میراث فرهنگی گفت: باتوجهی که در حوزه بازاریابی وجود داشت این امر به جایگاه مناسبی رسیده است و خوشبختانه در این زمینه مشکلی نداریم که البته باید بهتر از این باشد.
وی افزود: از دلایل مهمی که در حوزه صنایع دستی ایجاد مشکل می کند ساختار بیمار این حوزه است که درسال های گذشته رها شده است، با توجه به این امر و با اصلاح ساختار این حوزه می توان بسیاری از مشکلات این بخش را ساماندهی کرد و به سرمنزل مقصود رسید.
وی در پایان سخنانش تصریح کرد: در این حوزه نیاز به گفتمان سازی داریم که خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز در این حوزه بسیار کمک کننده هستند، با ساختار سازی و سیاست گذاری صحیح نیز می توان صنایع دستی را به نقطه اوج رساند، خوشبختانه در حال حاضر نسبت به گذشته در وضعیت مناسب تری هستیم در همین راستا با ایجاد کمپینی برای حمایت از حمایت هایی که از صنایع دستی صورت می گیرد می توان در راستای حمایت همه جانبه از این حوزه ملی و مردمی تلاش کرد تا با حمایت از صنایع دستی این حوزه بتواند قدرت خود را حفظ کرده و با اقتدار پیش رود.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …