مجسمه پنه لوپه هفته گردشگری به ایران می آید

مجسمه پنه لوپه که ۶ ماه پیش برای نمایش به ایتالیا رفته بود به همراه سه خواهر دیگرش اواخر شهریورماه وارد ایران می شود و در نخستین روز هفته گردشگری در موزه ملی ایران به نمایش در می آید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ جبرئیل نوکنده رییس موزه ملی ایران با اعلام این خبر گفت: پس از جلسات هم اندیشی و هماهنگی درباره چگونگی نمایش مجسمه پنه لوپه، قرار شد این اثر تاریخی به همراه ۳ خواهر دیگر در نخستین روز از هفته گردشگری در موزه ایران باستان به نمایش گذاشته شود.

وی افزود: نمایش مجسمه های پنه لوپه، یک اتفاق خاص است چراکه مجسمه های ۳ خواهر ، نخستین آثار تاریخی غیر ایرانی است که به ایران امانت داده می شود تا در موزه ملی ایران به نمایش گذاشته شود.
رییس موزه ملی ایران ادامه داد: مجسمه های پنه لوپه قرار است از ایتالیا وارد ایران شوند و موزه ملی ایران با نظارت کارشناسان فنی ایتالیا تمامی تمهیدات لازم را برای نمایش این اثر تاریخی در نظر گرفته است.

گفتنی است، درحال حاضر ۴ مجسمه پنه لوپه در موزه های ایتالیا و ایران وجود دارند. آنطور که در مستندات تاریخی آمده، یونان یکی از ۴ مجسمه پنه لوپه را در دوره هخامنشیان به ایران اهداء کرده است. این شی تاریخی که تا به امروز در موزه ایران باستان نگهداری می شد، در حدود ۶ ماه پیش برای نمایش در موزه به کشور ایتالیا امانت داده شد و اکنون قرار است به همراه ۳ خواهر دیگر در نخستین روز از هفته گردشگری در ایران به نمایش گذاشته شود.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …