معاون گردشگری خبر داد: ارائه تسهیلات برای اخذ ضمانت نامه مجوز دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ارائه تسهیلات جدید در خصوص اخذ ضمانت نامه مجوز فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری با هدف افزایش رضایتمندی فعالان این حوزه خبر داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرتضی رحمانی موحد با بیان این خبر گفت: در پی ارائه تسهیلات جدید در خصوص  شیوه اخذ ضمانت نامه صدور مجوز دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، از این پس فعالان این حوزه می توانند چنانچه در کلان شهرهای تهران، تبریز، مشهد، شیراز، اهواز و کرج فعالیت می کنند؛  مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال ضمانت نامه مورد نیاز جهت فعالیت خود را به صورت ۵۰ درصد در قالب ضمانت نامه بانکی و ۵۰ درصد دیگر به صورت سفته، پرداخت نمایند.

 وی افزود: همچنین در پی تسهیلات ارائه شده؛ دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری فعال در حوزه مراکز استان های کشور به استثنای کلان شهرها می توانند ۳۰ درصد رقم گفته شده را به صورت ضمانت نامه بانکی و ۷۰ درصد را در قالب سفته پرداخت نمایند.

معاون گردشگری با بیان اینکه در ارائه تسهیلات مورد نظر تلاش شده است تا شرایط مطلوب برای فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی لحاظ گردد؛ خاطرنشان کرد: این امکان هم اکنون در سایر شهرهای کشور نیز با ارائه ۲۰ درصد رقم ضمانت نامه و ۸۰ درصد آن به صورت سفته امکانپذیر است.

رحمانی موحد همچنین با اشاره به اینکه نحوه برخورداری از تسهیلات اشاره شده هم اکنون به کلیه استان های کشور ابلاغ گردیده است؛ گفت: ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان های کشور طبق دستور العمل اجرایی ابلاغ شده و تا زمان تصویب دستورالعمل جدید فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری زمینه بهره مندی فعالین این حوزه را از تسهیلات و خدمات اعلام شده فراهم می نمایند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …