۴۰ گردشگر اروپایی وارد یزد شدند

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد گفت: گردشگران اروپایی برای نخستین بار با قطار ایرانی برای بازدید از دومین شهر تاریخی جهان وارد یزد شدند.

 به گزارش ایرانگرد نیوز، به نقل از ایرنا، سید مصطفی فاطمی افزود : در ادامه طرح گردشگری قطار لوکس عقاب طلایی دانوب ، ۴۰ گردشگران اروپایی در قالب تور به ایران سفر کرده و در ابتدای مسیر با سوار شدن در قطار ایرانی ضمن بازدید از تبریز ظهر امروز وارد یزد شدند.
وی با اشاره به تجربه موفق سال گذشته این طرح گفت : در این مدت در کنار سایر قطارهای گردشگری، قطار عقاب طلایی دانوب دست کم چهار مرتبه به یزد سفر داشته و سفر اخیر پنجمین سفر و از نظر رفت و برگشت نهمین قطار به نخستین شهر خشتی جهان است.
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد خاطرنشان کرد : بیشتر گردشگران این دوره از کشورهای استرالیا و مجارستان هستند.
این مسوول اظهار کرد : تا پایان سال تقاضا برای اجرای چهار تور گردشگری دیگر با قطار عقاب طلایی برای دیدن از ایران ثبت شده است و مجری این تور متعهد شده تمام برنامه براساس زمان بندی اجرا شود.
فاطمی یادآور شد : مسافران این قطار در یزد به عنوان دومین شهر مورد بازدید خود، از برج سکوت (دخمه زرتشتیان)، آتشکده، مسجد جامع، محله فهادان ، موزه آب و بافت تاریخی یزد بازدید خواهند کرد.
وی در پایان با بیان اینکه گردشگران اروپایی بعد از بازدید از آثار تاریخی یزد به اصفهان می روند ادامه داد : هم اکنون استانهای فارس ، یزد و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.
سفر قبلی این قطار اوایل خردادماه سالجاری بود که به یزد آمد ضمن آنکه این ششمین قطاری لوکسی است که در سال جاری، گردشگران اروپایی و امریکایی را به یزد می‎‎آورد.
سال گذشته دو قطار گردشگری اروپایی وارد ایران شدند که استان یزد از مقاصد اصلی مسافران این قطار (عقاب طلایی) بود و نخستین قطار گردشگری اروپایی مهرماه سال گذشته با استقبال گروه موسیقی محلی شهرستان خاتم وارد شهر یزد شدند.
در این مدت چند گروه اقتصادی و رسانه ای از فرانسه ، خبرنگاران آلمانی و دانشجویان آفریقای جنوبی نیز از آثار تاریخی یزد بازدید کرده اند.
استان یزد ۲۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد که شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه ۷۴۳ هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاههای زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی ، بادگیرها و بازارچه ها اشاره کرد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …